HTML

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.

Hirdetés

Mi ez?

A BlogOlló agyafúrt és egyben fantáziadús kifejezés a blog, illetve az olló szó összetételével arra próbál célozni, hogy egy "blogoló" írja. Az olló elnevezésű szerszámhoz semmi köze, bármiféle egyezés ezzel az eszközzel csupán a véletlen műve. Egyébként jelzi az író hatalmas fantáziáját, ami akkor ütött belé amikor megkérdezte tőle a blog, hogy hogy hívják majd őt. Fogok majd ide írni mindenféle agyleépítő baromságot, de egyaránt megtalálhatóak lesznek itt igen komoly hangvételű elmélkedések is. Tulajdonképpen ez a blog egyáltalán nem értetek van, hanem értem, hogy szórakoztassam magam punnyadós kedvemben. Ha megnézed akkor még hasznosan is töltöttem az időmet.

Keresés

 

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Friss topikok

  • Julian: @UDM: Pegida Hungary (2015.04.03. 20:39) Alapítsunk pártot!
  • Mihály Károlyi: nekem pont olyan egerem van amiről a téma szól azzal a különbséggel hogy usb 2.0ás kivitel. ha jól... (2013.06.27. 05:38) Trust - A megbízható egér
  • gyopar-: Néhány balfék biztos kimagyarázza, hogy miért jó ez a könyv. Már várom, komolyan... (2010.07.28. 14:42) Egy tényleg kaki könyv
  • just_another_zombie: én csatlakoznék :) ...végre egy pártprogram, aminek van értelme :) (2009.12.19. 14:10) Írtsuk ki a dohányosokat!
  • Advocatus_Diaboli: A kárcásony meg és a hűsvét sem magyar ünnep. :-) Azokkal miért nincs bajotok. Sőt a kereszténység... (2009.08.26. 13:00) Helló ween!

Helló ween!

2007.10.31. 15:15 blogollo

Gyorsan írok ide, amíg letöltődik a Hősök.
Október 31. van, ez Halloween napja. Nem, ez kurvára nem Halloween napja. Legalábbis nem nálunk. Errefelé még csak eszünkbe se kellene jutnia, hogy most az angolszász országokban ilyenkor lepedőnek beöltözve becsengetnek házakhoz csokiért. De eszünkbe jut. Mondjuk ez még nem lenne probléma, mert hát vannak művelt emberek, akik tudják, hogy messzi tájakon milyen szokások vannak. A gond itt az, hogy ez az egész helovinesdit a média erőlteti. Diszkókban, szórakozóhelyeken rendeznek "Halloween party"-kat. Búlvárlapokban cikkeznek erről. Meg persze a filmekben is ezt láthatjuk. De hát ez van, Amerika, globalizáció. Én azt mondom ilyenkor mindig, hogy majd akkor fogom én megtartani a Halloweent, amikor az USA-ban a pünkösdöt ünneplik. Nem vagyunk mi senkinek a gyarmata, hogy olyan ünnepeket ünnepleljünk, amiknek itt semmi hagyománya. Láttam tavaly olyan plakátokat is, hogy "július 4-én függetlenség napja buli". Magyarországon!!! Térjünk már észhez!

Attól, hogy a tévében, filmekben azt nyomatják még nem lesz menőőőbb vagy jobb ünnep az övéké. Bár úgy látszik, hogy vmiért mégis menőőőbnek tűnik. Vannak nekünk saját szokásaink, 1000 évesek, egyáltalán nem vagyunk rászorulva másokéra. Az különböztet meg tőlük, hogy ők ezt ünneplik, mi meg mást ünnepelünk és nem a Halloweent. Ha annyira tetszik Halloween akkor "el lehet menni innen, itt lehet bennünket hagyni". Úgyis ez a divat.

70 komment · 1 trackback

Címkék: amerika ünnep halloween

A bejegyzés trackback címe:

https://blogollo.blog.hu/api/trackback/id/tr31214327

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: destroy the silence 2007.11.06. 02:16:14

HalloweenMa van Halloween napja.. tudom, sokatok úgy tartja, hogy mi a fenének megünnepelni egy angol szász ünnepet, meg miért tartanak iskolákban halloween partykat.. de mégis. Gondolkozzunk el, hogy milyen (nem nemzeti) ünnep van ősszel, amit megün...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hematite · http://standby.blog.hu 2007.10.31. 21:27:46

Mindenfele unnepet nyomnak ujabban, nem allampolgarok vagyunk mar hanem fogyasztok. Szerintem a Halloween egy jo poen, hiszen idiotabbnal idiotabb dolgokkal jonnek ki es jot lehet rohogni rajtuk.

Gabe 2007.10.31. 22:04:39

No persze így jött be a Valentin-nap is...
De anno Amerikában is úgy kellett feltámasztani ezt vmi kelta hagyományból...

X-polgártárs · http://graffitik.blog.hu 2007.10.31. 22:11:08

Suttyó amerikai szokás,mint a valentin nap is...irritáló.

BlueBunny · http://bluebunny.freeblog.hu 2007.10.31. 22:14:01

Tényleg nagyon hülye szokás vidáman ünnepelni, kinevetni a halált, és örömet okozni a gyerekeknek!
Sokkal jobb magyar módra sírni-ríni, a temetőbe járni fájdalmas pofával, és rosszul érezni magunkat.
Hajrá Magyarország, hajrá magyarok!

gery · http://gery.blog.hu 2007.10.31. 22:27:36

a halál kinevetésével alapvetően nem lenne gond, ha a "helóvínparizós" kislányok és kisfiúk valóban ismernék eme jeles ünnep eredetét, vagy legalább az üzenetét. de nem így van, ezt tapasztaltam. az van, hogy azért halloweenoznak, mert az kúl.
de öregszem, a világ meg egyre sekélyesebb, úgyhogy kezdek belefásulni. ráadásul a heroes is szar volt :D

A Tyne folyó déli partja 2007.10.31. 22:34:53

ide is csöngettek be gyerkőcök, de nem nyitottam ajtót. igaz, angolszász országban vagyok.
amúgy ma azt mondták a kollégák,és nekem is az rémlik,h. nem amerikai, hanem angliai eredetű...elvégre pogány ünnep eredetileg, és itt van az anyaország.

Zati 2007.10.31. 23:01:17

Szomorú, hogy minden szemetet benyalunk, ami amerikás és kúúúúúl.
Valentin nap, halloween, satöbbi. Ha megfigyelitek, a fogyasztás templomaiban karácsonykor a Mikulás jön. Hát nem, nálunk a Mikulás dec. 6-án jön, karácsonykor pedig a Jézuska. És passz.

AZS 2007.10.31. 23:11:14

ma hozzám is becsöngetett néhány hülyegyerek, mondván, hogy csoki, vagy petárda. én meg kitérően megjegyeztem, hogy húztok a kurvanyátokba, vagy vérfürdő.

húztak.

csipikeazóriástörpe 2007.10.31. 23:24:19

Tényleg!

Mi a f.szom az a Halloween?Mert "Halloween-töktől" kezdve az idióta jelmezekig minden szart árulnak, de arról sehol egy árva utalást sem látni-hallani, hogy akkor ez most vagy valami, vagy megy valahová...
Miért kell nekunk minden fost benyalni külföldről, szűrés és kritika nélkül?
Ennyire ne akarjanak már lebutítani minket!
Megy az nekünk önerőből is

feketefene · http://feketefene.wordpress.com/2007/10/26/ 2007.10.31. 23:27:03

Korrekt írás.

Nem hellovín van hanem Mindenszentek, halottak napja vagy éppen Reformáció.
Tessék a hazai(európai) termékek polcáról válogatni, az importárút kerüljük! ;)

Prophet 2007.10.31. 23:40:06

Hát (bár így nem kezdünk mondatot). De, mégis kezdünk. Nekem már kezd a tudatom telelenni ezekkel az idióta, majmolt ünnepekkel, trendi szórakozási formákkal, amit a nyakunkba borítanak. Büdös, nem hiába. Trágya, igénytelen dolog. Haloween party. Ettől megyek le hídba. Maximum szeneslapáttal mennék el egy ilyenre. De akkor tényleg "partyznék". Az identitásunkat szándékosan elfeledjük, nem foglalkozunk azokkal, helyette, mint a droidok követjük a globalizáció fénylő, giccses csillagát.

mamamalac 2007.10.31. 23:41:03

Gyokerek...
Ez az amerika ellenes szoveg nagyon vicces:-)...
Mi magyarok vagyunk, 1000eves hagyomany meg minden...Haggyatok ma, a felet nemtudjatok, csak emlegetitek!!

BlueBunny · http://bluebunny.freeblog.hu 2007.11.01. 00:09:14

Zati: "Hát nem, nálunk a Mikulás dec. 6-án jön, karácsonykor pedig a Jézuska. És passz."

Ez ugye tudományos tény?

jack torrance 2007.11.01. 00:11:06

Igen valóban eröltetik és ez sokszor zavaró kezd lenni, de sztem velünk is gond van mert nekem úgy tünik, hogy sokszor nem tud a magyar nép ünnepelni. Nekünk is van államalapítási ünnepünk, aug 20. és lehet, hogy Pesten ellehet kapni valamit az ünnepi hangulatból, de a többi városban max egy tüzijáték jelzi ezt az ünnepnapot.Azért ezt ha összehasonlítjuk egy július 4. ei ereszd el a hajammal.... hát nagyon gyér.. szegényes. Vhogy a felszabadult ünneplés a teljes lazaság itt ismeretlen fogalmak...
Szóval ha már ennyire kevés vidám ünnepünk van akkor legalább azokba kéne vmi életet lehelni...

d 2007.11.01. 00:11:47

Nálunk megvalósult a tökéletes magyar helovin.
Fekete cuccban, boszorkánykalapban mászkáltak a kölkök és Gyurcsány takarodj-oztak. Ez visz mindent.

HEllo Wien! HEllo Ljubljana!
HEllo Belgrád! ez ilyen kedveskedő szomszédköszöntő.

amúgy tényleg egy fölösleges szar ünnep. Ennyi erővel a kínai hold újévet is megtarthatnánk, vagy valami fullos dél-amerikai indián rítust. Ez nem Amerika ellenesség, csak józan ész. Tájidegen, legalább olyan szar, mint a székelykapu Vas megyében.

Mirci 2007.11.01. 00:15:46

Aki nem akarja, nem tartja. Ez minden ünnepre igaz...
Szerintem az egyik előnye a kitáruló világnak pont az, hogy átvehetjük egymástól a jó vagy vidám szokásokat. Attól még senki nem lesz kevésbé magyar, hogy angol, amerikai, francia vagy japán ünnepet ül. Vagy keresztényt, zsidót, mohamedánt, buddhistát. Sokkal jobb lenne az országnak, ha többet játszanénk, örülnénk!

Prophet 2007.11.01. 00:15:55

"Haggyatok ma, a felet nemtudjatok, csak emlegetitek!!"

Hagyunk, mehetsz. Talán te nem tudsz pár dolgot, jóbarát (pl hogy mit nem tudok). De nem baj, el van nézve.

Ty. 2007.11.01. 00:31:19

Így van, legalább ennyire irritáló a Valentin-napjuk is. Mondok helyette MAGYAR népszokást, ha azzal jön valaki hogy dehátezaszerelemszépünnepe. Különben meg lófasz, mert a fogyasztás undorító forgalomnövelő napja. Ahol minden emberi érzelemnek ajándékozós ünnepet rendeznek, ott bajok vannak.

Norbika 2007.11.01. 00:31:41

Helyzetjelentes Angliabol. A "Qrva kolkok" leontik az autokat liszttel es tojasokkal dobaljak meg... teszik mindezt Halloween alkalmabol. Amikor a raszaradt... nehol rafagyott cuccot mosod a kocsirol a hidegben rajossz, hogy nem is olyan mokas. Egyebkent hanyinger, hogy otthon ez is trendi, mint minden mas, ami amerikai, vagy angol. Hogyhogy nem jutott nekik eszukbe magyar unnepeket unnepelni?

G Zoli · http://twitter.com/garamiz 2007.11.01. 00:49:35

Az egész az USA-Hotdoggal meg az oregoni rendszám táblákkal kezdődött! hehehe

Mirci 2007.11.01. 00:55:17

Érdekes: még soha nem hallottam nőt amiatt sírni, hogy megint virágot kapott. (Pl. Valentin napra.) Nem gyanús egy picit, hogy a pasik siránkoznak miatta? Deeee!!!
Jó kis magyar szokás, nem kell kedveskedni, játszani, udvarolni, magyar nőnek legyen jó a tapló-style. NEM lesz jó!
Srácok, jobb, ha beleélitek magatokat, a csajok imádják a Valentin-napot :)

zpequino 2007.11.01. 01:03:37

milyen virág meg valentin-nap?
húzzál vissza mosogatni

Mirci 2007.11.01. 01:16:41

Na ez az, amivel soha nem nyersz magadnak kedvest, társat. Ha neked elég néhány szajha is, csak rajta!

Ty. 2007.11.01. 01:33:10

Jó akkor vezessük be a barátság ünnepét nap meg a fáradtság ünnepét meg a másoduokatestvérek napját és mindig legyen sok sok értékes ajándék virág csokoládényúl, biztos jólesne mindenkinek, de legfőképp az ezeket forgalmazó khm... cégeknek

Mirci 2007.11.01. 01:42:28

Ty! Igazad lenne, ha csak az ajándék árát nézné valaki. De nem az az érdekes :)
Próbáld ki, egy szál virág, egy kedves sms, valami kis kedveskedés csodára képes :)))
Az ünnepek nem a pasik szivatására vannak, hanem a kapcsolatok ápolására, erősítésére. Túl sok a szürke hétköznap, kellenek az ünnepek!

jj 2007.11.01. 03:04:40

Szerintem is hülyíthető és komplexusos ez a nép. Nem sok tartás, lojalítás, betyárbecsület maradt benne.
Téynleg amerikásodunk. De erről csak mi tehetünk szvsz. Már a mozik nagy részében is kifujjogják azokat a filmeket, ahol nincsenek akciójelenetek a huszadik percben, vagy altesti poénok, nem beszélve a színházba járási szokásokról, olvasottságról, tévénézési szokásokról. Nézzük a vezetési szokásokat! Vérre megy, a duda itt halált jelent (miakurvaanyádatcsinálsztegyökér?!), nem egy sima, múló vaffanculo!-t. Ez tudtommal még amerikában sincs így.. Most arra gondolok, hogy nem amerikásodunk, hanem valami egyéb, valami ameriko-balkán irányzatot kezdünk felvenni.

Reméljük, hogy jönnek majd újak, akik hídblokádokat szerveznek - ezzel mindent megoldva :)

Megyek vissza Erdélybe lakni, amint lehet, az az én hazám, azok az én honfitársaim, nem ez a hideg, gerinctelen, magát magyarként dicsőítő, helyesen írni nem tudó "nemzet"..

Tisztelet a kivételnek!

negatív macska 2007.11.01. 03:27:14

Amikor - zsengébb koromban - először találkoztam a Halloweennel, bevallom, irigyeltem. Miért? Mert vidám, a halált szemberöhögő, színes kavalkád, egyszerűen jó szórakozás, a kölkek meg zsigerből imádják az ijesztegetést. Minket meg csak a balsors tép.
Azért.
Lehet kövezni.
Kétségtelen, hogy egyszerű haszonnyerési céllal tukmálták ránk, a Valentin-nappal együtt a kereskedők ünnepévé vált. De rögtön fujjkommerszszar-t, meg suttyóamcsik-at ordítani nem kéne.
A "Függetlenség napja-buli", na, AZ tájidegen. Azér' elvonatkoztathatnánk az usákos tinivígjátékoktól.

Shag_Beckur 2007.11.01. 03:42:28

Mirci 2007.11.01. 01:42:28
"Az ünnepek nem a pasik szivatására vannak, hanem a kapcsolatok ápolására, erősítésére. Túl sok a szürke hétköznap, kellenek az ünnepek!"

Én azt vallom, hogy minden nap megpróbálom éreztetni a barátnőmmel, hogy szeretem. Nem egy nap kell szeretni, hanem minden nap.

Shag_Beckur 2007.11.01. 03:45:45

És ha egy nő attól lesz nedves, hogy V. napkor, kötelező jelleggel virágot kap, arról is megvan a véleményem. Ha egy kapcsolatnak kellenek az ünnepek, ott ette meg a fene az egészet...

negatív macska 2007.11.01. 03:56:58

Azt a kapcsolatot is megette a fene, melyben az évnek csak eme egy napján gügyörésznek egymással, mintha marhaboldogok lennének.

0xFFFF 2007.11.01. 03:58:35

Drága murcicica ! Minden nő szajha, csak az (ár)fekvésükben külömböznek.

negatív macska 2007.11.01. 03:58:48

Ja, az édességet lejmoló kölkek szokása állkítólag keresztény hagyomány, a Halloween önmagában leginkább pogány.
Forrás: www.rezandras.hu/kultur_halloween.htm

negatív macska 2007.11.01. 04:00:32

0xFFFF,
hát az ilyen tahóknak nyilván csak szajha jut.

akgódom 2007.11.01. 04:06:56

Akgódom (sic), mert egyedül Norbika emlitette meg, hogy az ennivaló gyerekecskék ugyancsak több napra való munkát adva bemázolják a teraszokat, az ablakokat, ház falát, ha nem kaptak édességet. Vagy, ha úgy hozza a kedvük. Aki ilyenen akar vigyorogni, és ünnepelni, annak a vigyorgóban van a helye, angolszász 'finomság', amit csak tudatlanok nyalnak be hüdeszép ünnepnek.

Emlékezetem szerint akkor sem jutott eszünkbe rombolni, ha disznóöléskor bármiért is eltanácsolták a 'maszkába menőket' - már ha egyáltalán hazai szokást lehet emliteni.

ősirománszokás 2007.11.01. 05:38:58

Való igaz. Le a Halloween-el, fúj büdösangolszász szokás. Továbbmegyek, le a karácsonnyal tudjátokkik találták ki azt is meg a pünkösdöt is, meg le az összes ostoba ünneppel. Most komolyan, pont mi magyarok akarjuk megmondani hgy mit hogyan ünnepeljünk?A legtöbb nemzeti ünnepünkkor arra emlékezünk hogy tönkrevertek minket. Már ha emlékezünk, mer újabban az egyik hülyék gyülekezete a másikat szidja,esetleg rendőrt ver. A népszokásaink döntő többségéről már nem is szólok, hogy milyen szinten tünedeznek el ebből a mi eszméletlen kultúránkból. Vicces egy nép vagyunk. Nem mondom hogy át kell venni minden nyugati találmányt de nem is kell zsigerből minden elől elzárkozni, büszkeségtől eltelve hogy a mi magasabbredű kultúránknak ez nem kell. Hozzátenném az előbbi mentalitás a legbiztosabb jele a kisebbségi komplexusnak, ami ugye általában nem szokta nélkülözni az alapot. Egyébként nemrég értem haza egy Halloween parádéról, NYban. Nagyon vicces volt, és nekem szimpatikus volt hogy több tizezer ember együtt ökörködött, ami még fontosabb anélkül hogy talaj részeg vagy elszállt lett volna. Ezt a fajta felszabadultságot otthon -nyilván több okból is kifolyólag- soha nem éreztem az emberekben. Ha lenne olyan ünnep ami ezt belőlünk is előhozza nem hiszem hogy érdekelne hogy éppen melyik országtól vettük át. Bár ha ősi román szokás lenne...

wrasse 2007.11.01. 09:31:53

Ettől az idegen ünnep majmolástól nekem is kifordul a gyomrom. Egyébként többen felemlítették itt a felszabadult ünneplés és ünneplő tömegek hiányát. Ti komolyan ennyire gyengeelméjűek vagytok ? Majd ha itt is olyan lesz az életszínvonal, mint a nagy vizeken túl, és nem azt kell számolgatni, hogy elég lesz -e a gázra,vízre,villanyra,kolbászra,benzinre akármire a pénz és nem napi tizen- X órát melózik az átlag (nem az elit!). Akkor talán felszabadultabbak is tudnánk lenni. Addig meg marad a savanyú pofával a temetőbe járás! Érted ???

zt · http://zeldushka.freeblog.hu 2007.11.01. 09:57:58

a karácsonyfával is így voltunk annak idején, úgy 100-150 éve, mint most a Halloween-nel...:) először vigyorogtak rajta a magyarok, mint parasztpicsa az angolvécén, de aztán csak-csak beszivárgott az a fránya német szokás, hogy egyekijabelit a radairosseb;)

sztem 100 év múlva már mi is vígan hellóvínezünk a kölkeinkkel majd:) ez a világ rendje.

meg aztán inkább ez tejdejen el, mint a rendes évi okt 23-i tüntetéssel egybekötött disztrójer party...:S

btw én megtartom ezt az október 31-i ünnepet, de kizárólag otthon és Samhain néven, mert gardneriánus wicca vagyok. és ennek semmi köze a töklámpáshoz meg a trick or treathez. a pogány ünnep sokkal bensőségesebb volt, mint ez az elkeresztényesedett jelmezes buli, bár a vidámsága miatt én a pártján állok:)

Farkas 2007.11.01. 10:39:01

A gazdag mexikóiak és brazilok, azok ünnepeljenek felszabadultan!:D

L 2007.11.01. 10:44:45

1. folyt. helyzetjelentes angliabol-hoz. Liszt+tojas jo esetben, tuzijatek v. geppisztolysorozata pofadba ha kinyitod az ajtot, kevesbe jo esetben. Gyozzuk ezeket ellatni ilyenkor.
2. Helloooviiin, ebben a kornyezetben, Mo-n marhasag, mint a Valentin nap, es nagyon boldog vagyok, hogy sok ember gondolja meg igy, pedig nalam nagyobb "antimagyar" keves van. A kov. lepes majd tenyleg az lesz, hogy a Mikulas karacsonykor becsuszik a kemenyen, a Jezuska helyett...b...meg

De, hogy ne csak kritizaljak. Nekik itt, ez a hagyomany, ugyanis ez sokkal regebbi dolog, mint Mindenszentek/Halottak napja, Regi Kelta dolog, ha jol tudom (bar majd valaki ugyis lehurrog). Masreszt meg tenyleg nem artana azert egy-ket vidam unnep a naptarba a sok bukott, es nagyreszt ertelmetlen forradalom(marc. 15), "fennkolt" allami es siros unnep melle-pedig nemcsak antimagyar vagyok (amig a "dolgok" nem valtoznak), de szuletett pesszimista is.

godiwa 2007.11.01. 10:54:59

Itt a pont... a Samhain...nővérem...:-))
A halottakkal kapcsolatos ritus valamilyen formában minden nép történetében megvan... hogy ne járjanak vissza és ne zaklassák az élőket... engesztelés, emlékezés.... ez a lényege....
Amúgy meg a kereszténység egy csomó ünnepet lenyúlt az általa pogánynak titulált népektől, és más néven integrálta a saját liturgiájába... Halottak Napja, Mindenszentek Ünnepe, Samhain.... egy és ugyanaz....csak a helyszín változik...

Amúgy meg ki ne szeretne Hölgyek/Urak a Halál képébe nevetni és táncolni az Ördöggel??!! Hm???:-))

Busójárásunkkor pl. ugyanúgy riogatjuk a rossz szellemeket... Nem ismerős?

MIrci 2007.11.01. 11:10:22

Nem lehet minen nap ünnep :(
Shag_Beckur:
Képzeld el, ha minden nap Karácsony lenne - soha többé nem várnánk olyan izgalommal, nem igyekeznénk meglepetésekkel kedveskedni, fél év múlva a hátunk közepére sem kívánnánk. Az ünnep attól ünnep, hogy más, mint a többi nap. És igen, kell egy kapcsolatban időről időre ilyen "fényesebb" nap is.

Ty: Ha eddig csak szajhával találkoztál, magadnak köszönd!

Lord_Cica (törölt) 2007.11.01. 11:13:53

Jujj a gaz imperialisták már megint támadnak! Most a szent ünnepeinket akarják meggyalázni!
Skandallum!

troppauer 2007.11.01. 11:26:51

A halottak napja egy szép, nemes, méltóságteljes ünnep. Nem "bánatos pofával" való kesergésről szól, hanem megemlékezünk elhunyt szeretteinkről. Ilyenkor a lelkük elhagyja a sírt, kóborol, azért rakjuk rendbe nyughelyüket és gyújtunk gyertyát, hogy visszataláljanak. Ez az alapja, de végül is alkalmas a régi emlékek felidézésére, az életen való eltöprengésre. Tudom, hogy a MÉLTÓSÁG, BÜSZKESÉG, TARTÁS szavak már nem sokat mondanak manapság, de szerintem az élet nem szólhat állandóan sekélyes hülyéskedésről, röhögcsélésről, "buliról", seggrázásról. Néha nem árt komolynak lenni és filozofálgatni.
A magyar ünnepek egy jó része ilyen. Ha valakinek élete fő célja az állandó debil, idióta, bamba vigyorgás és rettegés az elmúlástól, az halloweenezzen ami a csövön kifér. Attól még érte is elfog jönni a kaszás. Halottak napján meg lehet barátkozni azzal a gondolattal, hogy az élet természetes része a vég, halloweenkor meg csak álvidámkodva elterelik a figyelmüket a halálról, a földbe dugják a fejüket. Biztos jobb nekik.

Más: Szerencsére az általam ismert legtöbb nő és lány nem annyira totál konzumidióta mint Mirci és magasról tesznek a valentin napra. Hülyének is néznének, ha beállítanék Bálint napon valami szarral. Amúgy a valentin napot köztudottan a virágárus lobbi hozta be az országba, nem "történelmileg" alakult úgy, hogy a gyökértelen kis plázatöltelékek átvették ezt az idegen szokást.

x · http://www.chill-out.freeblog.hu 2007.11.01. 11:52:58

üzlet az egész, lehet rajtunk keresni. pont mint a Valentin-nap, amit szerintem a virágárusok titkos háttérszervezete támogat.

zt · http://zeldushka.freeblog.hu 2007.11.01. 12:23:21

godiwa, egy követ fújunk:)))

amúgy meg nem kell mindent túl komolyan venni, ezt a Halloweent is a usások ronották le konzumidióta szintre. régen (de már a keresztény időkben) az angolok tényleg a halál szemberöhögésére szánták. csak sajnos kicsiny népünkben sosem tengett túl az egészséges önirónia. a nagybritek ki tudják röhögni a saját hőseiket, történelmüket, királynőjüket stb (ld. Monty Python), ezzel szembe nálunk még az a kis vértelen honfoglalás-paródia is milyen botrányba fulladt (juj, a 7vezért meg a vérzivataros századokat így megcsúfolni, nahááát!:D).

ha mindenki tudna röhögni magán és egymáson, ahelyett, hogy felháborodna, talán kicsit alábbhagyna mind az usa majmolása, mind a vérmagyarkodás:) sztem erről kéne szóljon Halloween, hogy elfogadjuk: mindenki meghal, de szembenézünk vele, sőt nevetünk a tényen, mivel úgysem tudjuk megváltoztatni:)

wrasse 2007.11.01. 12:25:59

Troppauer ott a pont !

Réka · http://fika.blog.hu 2007.11.01. 12:52:04

eh
negyvenakárhány hsz-ból egyetlen volt képes megemlíteni, hogy biza a karácsony, a húsvét és a többi nagy ünnep kellékei sem ősmagyar szittya találmányok... a karácsonyfa is beszivárgott valahogy, sőt a Télapó is. Erdélyi lévén mi sosem télapóztunk karácsonykor, nálunk angyal hozza a fát és az ajándékot... most akkor én renitens hülye vagyok? vagy azok hülyék, akik télapóznak...? vagy hogy van ez?

Tartsuk már tiszteletben egy kicsit, hogy más hogyan ünnepel. Ha a halloween életképes hagyomány és képes beleilleszkedni a magyar életmódba, bizonyára ugyanúgy meghonosodik, mint ahogyan a karácsonyfa/ajándékozás duó tette 150 évvel ezelőtt. Kár ez ellen hadonászni.

Hozzáteszem a halloween party a diszkókban még mindig sokkal lájtosabb, mint az, hogy bármelyik normál hétvégén 'sex show' van ezeken a helyeken (én értelmezésemben, bár még nem jártam ilyen műintézményben, két lepusztult csaj fake módon nyalogatja egymást), ez ellen senkinek nincs kifogása?

blogollo 2007.11.01. 13:48:21

huh. na akkor először is mindenkit szeretnék megnyugtatni, hogy nem vagyok kossuthtéri szittya ősmagyar, akinek árpádsávos zászlóval van bekötve a szeme. nem kéne h ez jusson eszünkbe egy magyar zászlóról.

az egészben az a zavaró h a piac ránk erőlteti. írták itt többen h hát a karácsonyfa meg h azt is átvettük. na igen, de azokban az időkben még nem volt tévé meg számológép vagy mifene, semmi ilyen ördögi masina. ott az emberek döntöttek úgy meg az idő h átveszik.

sőt tovább is lehet menni, a kereszténységet is csak úgy felvettük. végülis azt is ránk erőltették. állítólag nem volt más választás. az ünnepek meg a szokások olyanok, amik egy egész közösségre vonatkoznak. olyan nincs h én nem állítok fel karácsonyfát, mert az hülyeség. meg h én nem adok neked szülinapodra füstölőt. ez köt össze. ezek az ünnepek mindannyiunk fejében megvannak. de azt nem lehet h minden országban legyen helovín,csak mert abban van a biznisz. lehet h 100 év múlva teljesen természetes lesz és az utódainknak már nem lesz ilyen furcsa, de mit fognak írni az ünnep meghonosodásáról? hogy a globalizáció meg a teszkós akciósújság hatására elterjedt? nem hangzik vmi jól.

godiwa 2007.11.01. 13:59:06

Hát troppauer, az elmúlástól mindenki tart, mert fontosnak tartja a saját életének folytatódását... jómagam csak az erőszakos haláltól tartok, a másiktól nem félek, pedig minimum ateistának számítanék katolikus szempontból, de pogánynak mindenképp.
A Carmina Burana nevű zenemű és a Canterbury Mesék se szólnak másról... pedig azok nem amerikaiak, hanem az egyetemes európai kultúra részei...

És ha már az ősmagyarság feltételezett és valószínű hiténél tartunk, sámánizmus volt nálunk és bizonyos fokú panteista - alias természeti erők, mint istenek - szemlélet.... a Samhain alapja ugyanez, csak kelta alapokon. (a druidák kelta sámánok voltak gyakorlatilag - összeköttetésben álltak a szellemek világával, ugyanúgy mint a mi táltosaink)

Abban viszont egyetértek, hogy a halloween, a holtak napja modern változata ha hagyjuk, akkor az üzletről szól.... Hát ne hagyjuk.
Ilyen egyszerű.

Amit meg zt mondott, azzal egyetértek... nálunk nem emelkedetség van az ünnepek körül,hanem dagályosság, cukormáz... a magyar társadalom olyan mértékben konformista, hogy az már a képmutatás kategóriájába tartozik. szvsz. És miért? Mert az emberek félnek szembenézni a múltjukkal, önmagukkal... a holtak napja ezért is nehéz... mert ha valakire gondolsz, akkor nem csak a szép emlékek jutnak eszedbe róla, hanem a vele kapcsolatos - immáron - pótolhatatlan mulasztásaid is. És nálunk ezt szolgál elfedni a készségesen be- és elfogadott hejehujahaj... nem arról szól tehát szerintem, hogy akár a halállal is dacolok egy másik emberért és visszaperelem tőle, mint Orfeusz tette.

Öregszem.... cinikus vagyok és megkeseredett.... és osztom az észt... legalább néha rádöbbenek... ez már fél gyógyulás..:-))

pityutanarur · http://pityutanarur.blog.hu 2007.11.01. 14:12:34

Van, akit frusztrál, hogy nincs magyar kultúra, van, akit meg ez a frusztráció frusztrál. Legalábbis a hozzászólásokat olvasva ez jött le.
(pedig van magyar kult.)
Bolygón élünk, nem pedig valami magányos aszteroidán. Még szép, hogy folyik minden mindenhová. Az unalmas ünnepek eltűnnek, a fainok bejönnek. Nálunk a kereskedők révén. Ebben talán egyet érthetünk.
Én nem szeretném, ha nálunk is lenne ez a gyökér halovín. Ez a nap már foglalt.
Ugyanakkor javaslom a bolondok napjára 6 hónapra rá megünnepelendő "Ne búsulj Béla!" napot, mert Blue Bunnynak igaza van.

Réka · http://fika.blog.hu 2007.11.01. 14:19:40

blogollo:
a fejlődés mindig az aktuális terjeszkedési csatornákat veszi igénybe. Az jobban hangzik, hogy régen a híreket, újdonságokat az utazó árusok, cigányok stb. terjesztették? Romantikus ugyan, de miért jobb?

Annyit tehetsz, hogy szelektálsz. Mert a 21. században megteheted. És igenis van olyan, hogy 'én nem állítok karácsonyfát, mert hülyeség', töb embert is ismerek, akik (nem vallási okokból) nem állítanak, és mégis sikeres részei a társadalomnak.

Semmi ártalmasat nem látok abban, hogy a kölkök maskarába öltöznek Halloweenkor, netán kikerül egy töklámpás a kertkapuba. Ez egyáltalán nem zárja ki a - nálunk 'világítás'ként ismert - temetőjárást, csendes megemlékezést. Elfér a kettő egymás mellett. Csupán annyi kell hozzá, hogy ésszel szelektáljon az ember, azt, amit bevesz a gyomra. Amit nem, azt nem csinálja. De hőbörögni ellene akkor sem érdemes.

Amit sokkal elkeserítőbbnek tartok, ha már a piac kényszerítő erejéről beszélünk, az az ünnepekre 'vásárolandó' (legalábbis a hitelintézetek szerint) hatalmas ajándékdömping. A bankok ajánlatai karácsony előtt egyenesen döbbenetesek. 'Az ajándékot gondolja ki Ön, a többiről mi gondoskodunk!' és fel van sorolva a plazmatévétől kezdve autón át a floridai üdülésig minden - karácsonyi ajándék gyanánt!!! Na ez az igazi abszurdum, de ez már egy másik post úgyhogy abba is hagyom.

redmedve 2007.11.01. 14:35:51

BlueBunny: ez az egy nap már régóta arra való, hogy elhunyt felmenőid sírjáról kikapáld a gazt, hamáregyszer máskor úgyse teszed meg. Legyen inkább holnap a magyar helovín, oszt jónapot.

Glicker 2007.11.01. 16:26:07

Van ahol boldogág mámorban emlékeznek a halottakra és vagyunk mi akik fekete fátylat húzunk magunkra és siratjuk elhunyt szeretteinket. Mert nem elég nekünk a mindennapi problémáink, mi visszanyúlunk a múltba. Más megemlékezni és más megsiratni, elszomorkodni. Kár szomorkodni, hiszen újra találkozni fogsz velük. Vagy fenn a mennyben....vagy valahol máshol.

lisszike 2007.11.01. 16:56:17

Lenne két jacaslatom:
1. a valentin nap-szkeptikusok végezhetnének egy kis kutatómunkát mondjuk "Bálint-nap mint ősi magyar ünnep" címmel;
2. akik azonosulni képesek a "minden nő szajha" típusú állításokkal, esetleg gondolkodjanak el a "zsák a foltját" ősi magyar mondáson!

lisszike 2007.11.01. 17:05:52

A fentieken kívül pedig a piacon az kapható, amire igény van. A kereslet határozza meg napjaink piacán a kínálatot. Ez igaz ezekre az ünnepekre is.
SzvSz akinek nem tetszik, az ne ünnepelje, de nem értem, miért bánt bárkit is az, ha a Józsi meg a Feri (bármilyen egyezőség a való élettel a véletlen műve) elmegy helovínpartizni?
Ezenkívül azért édesanyátok -remélem- szokott kapni tőletek legalább egy puszit Anyák napján. Én megelőgezem a bizalmat Nektek, hogy nem ezen az egy napon szeretitek őt.
Ja, és még valami:
november 1. Mindenszentek napja,
november 2. Halottak napja.

blogollo 2007.11.01. 17:31:08

nem arról van szó h melyik ünnep a jobb. szimpatikusabb hülyülni jelmezekben nyílván. mi meg sírunk úgy mond. bár sztem ilyen előírás nincs. ez a halottak napja vagy mindenszentek mifelénk úgy megy hogy "istenem milyen drága egy koszorú" meg "rendbe tettük a sírt". kár hogy így van.

minden nap van vminek a napja. föld napja, mellrák napja, gumicukrok világnapja, stb. azért mindegyiket mégsem lehet megünnepelni. azzal meg nagyon egyszerű lezárni az elmélkedéseket h mindenki azt csinál amit akar. vannak akik sodródnak az árral és azt mondják jólvan ez így oszt legyen akkor halloween, másoknak meg fura h van ez az idegen kifejezés azt eddig nem vót. érthető és valszeg azoknak lesz igazuk, akik azt mondták h legyen úgy ahogy lesz és majd megszokjuk, de a másikoknak ez akkor se tetszik.

sztem kezdeményezzünk inkább népszavazást az ügyben!
egyet ért-e ön azzal h házába gyermekek csengessenek be minden év október 31-én halloween alkalmából elkérni az ön összes csokoládé készletét?
vagy
egyet ért-e ön azzal h mindenki szabadon ünnepelhesse halloween-t október 31-én és a gyermekek jól lakjanak csokoládéval?
na kigyűjti az aláírásokat?

Ty. 2007.11.01. 18:15:00

Mint tényadat, a következős is biztos elsikkad vitánkban: a MINDENSZENTEK (nov1) nálunk sem a gyászról szólna eredetileg, idézek: "A mindenszentek tehát egy örömünnep. Azokat a szenteket - minden szentet ünnepeljük, akik eljutottak életük és minden emberi élet végső céljára, az örök boldogságra, Isten örök Országába. Mert ezek a szentek is az Egyház tagjai. Az Egyház ugyanis nemcsak a földön élő valóság, hanem három része van."
Halottak napján (nov2) meg gyászolunk.
Ehhez semmi szükség amerikáner tökösdire.

muki 2007.11.01. 18:51:50

a kurva anyátokat a szerencsétlen országotokkal , itt véditek magatokat, amikor sokkal jobb ünnepelni, mint sirdogálni. de igen akárcsak a himnusz is, az ünnepek, az egész ország egy nagy rakás kibaszott szar.

blogollo 2007.11.01. 19:48:04

muki: gratulálok, te is ebbe a szerencsétlen országban élsz vagy te vmi szerencsésebbe? te is hozzájárulsz úgy látom h még szerencsétlenebb legyen, köszönet érte meg a színvonalas hozzászólásért

A Tyne folyó déli partja 2007.11.01. 20:25:06

Réka, Magyarországon se télapó hozza a karácsonyfát, hanem ott is az angyal...a mikulás angolszász országokban jön karácsonykor, a kéményen át. nem keverni a magyar karácsonnyal..Magyarországra Mikulás dec. 6-án jön.aki a télapó is, emlékeim szerint oroszból fordítva.

folytatom az angliai helyzetjelentést. én csak simán nem engedtem be a kölyköket (újséágban tanácsok arra,h. mit tegyél, ha nem akarod őket. kapcsold le a villanyt az előszobádban, meg az ajtó kröül. ja, konyha is ott van,és sötétben érek haza, szeretek világosban enni,és közlekedni a lakásban...).
amúgy nekem csak ma ragasztottak valami matricát a hajamba, szerencsére nem kenek össze semmit semmivel. de ahogy valaki írta, tényleg olyan zsarolás íze van. adjak nekik édességet,h. ne kenjék össze az ablakot? elég bunkóság.

aranyhaj.blogspot.com · http://aranyhaj.blogspot.com 2007.11.01. 21:33:37

Már írtam a Halloweenről - a valódi neve Samain. Elvileg tegnap volt, de néhol valóban ma ünneplik

Tettem fel új klipet/zenét, vannak új hasznos letöltés-linkek.
aranyhaj.blogspot.com

pityutanarur · http://pityutanarur.blog.hu 2007.11.01. 21:34:14

muki dugd be valahova, attól jobb lesz.

jj 2007.11.01. 22:25:30

Réka, te hogy emlékszel - Ugye Erdélyben Világításnak hívják és arról szól, hogy gyertyát gyújtanak, hogy lássanak a feltámadók?!
Legalábbis gyerekkoromból valami ilyesmi rémlik, de az én kiszívott agyam nem valami megbízható :)

(UI. ami előző postomat illeti, nem akartam én fikázni ezt az országot, népet, nemzetet, hazát, csak sajnálom, hogy csak az orra hegyéig lát sok esetben, meg hogy ilyen hiú..)

"k" (törölt) 2007.11.01. 22:39:02

Eddig egy különbséget láttam a magyarosrszági magyarok és más népek közt: mi utáljuk magunkat, ők meg nem.

L 2007.11.02. 15:54:54

...de ezek szerint legalabb, az izlesunkkel nincs gond...

Réka · http://fika.blog.hu 2007.11.02. 20:05:08

jj: a hagyomány eredetével nem vagyok tisztában, nálunk a világítás annyiból állt, hogy gyertyát gyújtottunk a temetőben a családi síroknál. Én mindig azt hittem, hogy a szó a temető kivilágítására utal, de a te magyarázatodnak is van logikája. Megkérdezem anyut, szerintem ő többet tud :)

Emlékszem a régi világításokra, nagyon nagy hangulatuk volt. Délután-estefelé ment mindenki, a temetőket elárasztották a hozzátartozók, fenyőkoszorú és viaszgyertya illata érződött mindenütt, néha az első hó is lehullt már... és kifelé mi, gyerekek, kaptunk egy-egy paírtölcsérnyi fprró, sült gesztenyét.

negatív macska 2007.11.03. 01:36:54

wrasse,
ugyan már, nálunk sokkal nagyobb szarban lévő államok lakosaiba jóval több életkedv szorult.
Ne mondd már nekem, hogy a gázszámla miatt torzul görcsbe az átlagember arca.
troppauer,
te meg hülye vagy. Nem a fogyasztói társadalom terméke az általad "bamba, idióta vigyorgásnak" titulált ünnep. Nincs semmi baj a mi halottaknapi szokásainkkal, szerintem nagyon szép és nemes, de amit te művelsz, az nem több elvakult fröcsögésnél.

A Tyne folyó déli partja 2007.11.04. 17:17:05

nos, most találtam itthon egy múlt heti újságot. abban azt írják (a brit Times-ban), h. túlságosan amerikanizálódott itt!!!! Angliában a Halloween...
de van pár ötlet,h. mit csinálj,h. garantáltan ne kopogjanak be..

Advocatus_Diaboli 2009.08.26. 13:00:54

A kárcásony meg és a hűsvét sem magyar ünnep. :-) Azokkal miért nincs bajotok. Sőt a kereszténység sem magyar vallás. Azzal miért nincs. A zigazzi magyar sámánista. :-)
süti beállítások módosítása