HTML

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.

Hirdetés

Mi ez?

A BlogOlló agyafúrt és egyben fantáziadús kifejezés a blog, illetve az olló szó összetételével arra próbál célozni, hogy egy "blogoló" írja. Az olló elnevezésű szerszámhoz semmi köze, bármiféle egyezés ezzel az eszközzel csupán a véletlen műve. Egyébként jelzi az író hatalmas fantáziáját, ami akkor ütött belé amikor megkérdezte tőle a blog, hogy hogy hívják majd őt. Fogok majd ide írni mindenféle agyleépítő baromságot, de egyaránt megtalálhatóak lesznek itt igen komoly hangvételű elmélkedések is. Tulajdonképpen ez a blog egyáltalán nem értetek van, hanem értem, hogy szórakoztassam magam punnyadós kedvemben. Ha megnézed akkor még hasznosan is töltöttem az időmet.

Keresés

 

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

  • Julian: @UDM: Pegida Hungary (2015.04.03. 20:39) Alapítsunk pártot!
  • Mihály Károlyi: nekem pont olyan egerem van amiről a téma szól azzal a különbséggel hogy usb 2.0ás kivitel. ha jól... (2013.06.27. 05:38) Trust - A megbízható egér
  • gyopar-: Néhány balfék biztos kimagyarázza, hogy miért jó ez a könyv. Már várom, komolyan... (2010.07.28. 14:42) Egy tényleg kaki könyv
  • just_another_zombie: én csatlakoznék :) ...végre egy pártprogram, aminek van értelme :) (2009.12.19. 14:10) Írtsuk ki a dohányosokat!
  • Advocatus_Diaboli: A kárcásony meg és a hűsvét sem magyar ünnep. :-) Azokkal miért nincs bajotok. Sőt a kereszténység... (2009.08.26. 13:00) Helló ween!

Menni vagy nem menni?

2008.01.12. 13:48 blogollo

Itt az idő, hogy megírjam az év első okoskodását. Kéne már írni vicceset is, de azt sokkal nehezebb. Na meg ígértem, hogy specializálódok egy témára csak még nincs kitalálva. Addig is jöjjön a határozott véleményem egy témáról, amivel jósokan nem értenek eggyet velem.

Európai Unió. Globalizáció. Szabad tőkeáramlás. Szabad munkaerőpiac. Meg szabad tanulni és élni más EU-országban. Háromszoros hurrá. Ez egy nagy lehetőség. Amivel én sohasem szeretnék élni. Ennek miértjéről lesz szó. Elsősorban a letelepedésről beszélnék.

Egészen biztos vagyok benne, hogy nem fogok külföldön élni. Nem szeretnék. Több okból sem tartom értelmesnek. Egyrészt én itt vagyok itthon, és nagyon ragaszkodom az országhoz. Nem azért, mert mélymagyar vagyok, egyszerűen ez az otthonom. Miért mennek akkor el az emberek? Pénzért. Azért, hogy jobban élhessenek. Ezért hátrahagyják hazájukat, családjukat, barátaikat, a helyet ahol felnőttek. Nekem ez nem éri meg. Ráadásul, egyenlőség ide vagy oda, én külföldön mindig csak egy bevándorló leszek. És persze magyar maradok, én még biztosan. De mi van a gyerekeimmel? Akik talán látogatóba fognak csak haza járni. Ők már nem magyarok lesznek. Mert nem attól magyar vki, hogy anyja, apja magyar. Ha nem részese a kultúrának, a magyar társadalomnak. Ha nem él velünk együtt nap, mint nap, akkor semmi se fogja idekötni. Kihal belőle a magyarság.

Másrészt pedig, így - az amúgy is fogyó lakosság - elveszít egy egész generációt. Egy egész generáció tudását. Szakmai tudását. Netán tehetségét. Ha nagyember lesz belőle, már csak magyar származásúnak hívhatjuk, aki nem Magyarországnak köszönheti a sikerét. Mert mi nem segítettük. És most így kitérek a kutatások támogatására is. Szinte minden magyar feltaláló külföldön kamatoztatta tudását. Ahhoz, hogy elérje, amit akart el kellett innen mennie. Mi meg verjük a mellünket utána, hogy "a mi nemzetünk fia". Oszt le se szartuk mielőtt nem kapott Nobel-díjat.

Szal azért mi is tehetünk arról, ha vki elhagyja az országot. Meg lehet érteni. De én nem akarok jelenleg feltalálni semmit. Csak egy egyszerű életet szeretnék. Na jó, egyszerű úgyse lesz, de nem a pénz nemléte miatt lesz olyan bonyolult, azt hiszem. Ha vki tanul, okos, tehetséges, merem remélni, hogy megtalálja a helyét nálunk is, és a mi társadalmunkat fogja boldogítani varázslatos elméjével. Kevesebb pénzért ugyan, de velünk. Mi van, ha nem csak a pénz számít? Talán többet érne, ha ezek az emberek előrébb vinnék az országot. Mert csak ők tehetik naggyá, nem pedig a mindenkori kormány.



Mi lesz így, kérdem én? Minden tehetséges ember elmegy innen. Sőt már tanulni sem itt fog. Csúnya kifejezés ez, de kihasználják az országot. Az állam "felneveli" őket, aztán meg itt hagy mindent. Nem mintha hálával tarozna, csak ez így nem gazdaságos. Senkinek. Nem kevés pénz az oktatás, az egészségügyi ellátás. Itt meg majd marad a legalja. Az utcaseprő nemzedék. Vagy talán még azok sem, hiszen "húúú németbe mennyi a minimálbér, baszok én magyar szemetet seperni".

Ugyanakkor senkit sem szabad korlátozni, ha menni akar, hát menjen. Nincs harag. Eszméiben ez az elgondolás nem hülyeség. Nagyon szépen hangzik. Csak elég egyoldalúan működik. Hozzánk ki fog jönni dolgozni? Max. a román vagy a bolgár. De az is lehet hogy még ők se. Ezekről mind mi tehetünk. Értsük meg végre, minden külföldön dolgozó magyar veszteség az ország gazdaságának. A munkavállaló odamegy lakni, ahol tejet kapni. Csakhogy az országot mi építjük. Pontosabban azok építenék, akik elmennek. Nélkülük nem lesz ez jobb hely. Rég nem az állam a munkaadó.
Lécci, ha lehet Magyarországot építsd!

329 komment

Címkék: magyarország eu unió munkavállalás

A bejegyzés trackback címe:

https://blogollo.blog.hu/api/trackback/id/tr29294540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vakablak 2008.01.13. 00:51:22

@Diffeomorfizmus - jó, nézzük a szlovákokat. Pont olyan alapon lehetne relaxált a viszony a magyarok és a szlovákok között, mint ahogy lenyugodtak a kedélyek a németek és a franciák, az angolok és a franciák, a dánok és a norvégok, a finnek és a svédek és még sok-sok más szomszédos nép között, akiknek a közös történelmi múltjában épp elég mocsokság történt. Természetesen lehet vájkálni a műltban, és elég sok szemrehányást lehet tenni egymásnak kölcsönösen. A vicces egyébként a szemléletedben az, hogy az osztrákokkal szemben az ellenszenv okának pont azt nevezed meg, amire egy szót sem pazarolsz a magyar-szlovák viszonyban: a gyarmatosítást! Mert mondhatod ugyan, hogy Szlovákia "a mi orszagunk E-i reszen jott letre", de ez onnan nézve úgy áll, hogy az etnikai szlovákok végre felszabadultak az évszázados magyar gyarmatosítás-elnyomás alól. Mit olyan nehéz ezen megérteni?

DányiDani 2008.01.13. 00:53:13

kedveske és mind:
ne vándoroljunk, mi? hát szerintetek a régi őseink miért jöttek anno ide? hogy legyen majd a szépfiaknak őseposz? nem, amikor szorul a hurok, vagy lépni kell, vagy otthonosan fuldokolni, kéremszépen. most akkor fuldokoljak nektek, talán majd attól lesz a jó?

kedveske 2008.01.13. 00:56:25

DányiDani!

hehe! de ők együtt jöttek barátom! és ha jól tudom jelenleg otthon nem üldöz senkit a tatár, meg a mit tudom én mi.

vakablak 2008.01.13. 00:59:21

@DányiDani - menj. A véleményedből azt értettem meg, hogy hasonló okokból távoznál te is, mint amiért én mentem annak idején. Ha van egy kis szerencséd, találsz magadnak új hazát. Az ősmagyaros példa nagyon találó egyébként. Pont rájuk szoktak nagy kedvvel hivatkozni a nagyon magyarok is, pedig az ő példájuk mindennél jobban mutatja, hogy ha szar a helyzet (vagy csak úgy érezzük akár hogy szar), akkor menni kell.

bors 2008.01.13. 01:00:38

porthosz!
De ez itt tényleg szar. Megjegyzem, amikor először megláttam azt a viaduktot itt az index-en, azt hittem, hogy ez egy vicc, montázs, vagy valami ilyesmi.
Nem akartam, nem mertem elhinni, hogy ezt itt meg lehet csinálni hosszú börtönbüntetések kiszabása nélkül.
Meg lehet....

vakablak 2008.01.13. 01:01:19

@kedveske - nem együtt jöttek. A mai történelmi ismeretek alapján úgy tudjuk, hogy akár évszázadokon keresztül is tarthatott a magyarok vándorlása, több nagyobb és annál is több kis hullámban.

DányiDani 2008.01.13. 01:08:46

kedveske, azért mondtam csak az ősöket, hogy illusztráljak egy érvet, nem tökéletes példa, nyilván ;] rég nem kell semmiféle tatár az üldözetéshez, elég, ha kilógsz valami sorból, rögtön kipicsáznak és még a te anyád micsodáját. "sokan vagyunk kevesen", hogy egy zseniális magyar dalt idézzek, akár erről is szólhatna...

bors 2008.01.13. 01:09:48

kedveske!
Az is lehet, hogy ithon azért van ilyen dzsuva, mert olyan a mentalitásunk, hogy leköpdösött középosztály eltartja az ingyenélő csőcseléket,újratermelve ezzel a szoclib fertőt, ahelyett, hogy erőit az ország szennytől való megtisztítására és építésére, jobbítására fordítaná. A qva életbe!

Me 2008.01.13. 01:13:11

Tetszettek volna nem tonkretenni es elhetonek megtartani az orszagot. Igen, mindenki elmegy csak az alja marad meg a lokalpatriotak es ez nem az eltavozottak bune.

Nem a penz hianya a legszornyubb, hanem a bunko mocsok kulturalatlansag, a napi eroszak veresen vagy csak verbalisan, de mindenhol. Az ostobasag, a turelmetlenseg, az onzes, az emberseg teljes hianya. A civilizalatlnasag. Emiatt mennek el. Es igen, aki gyereket akar annak penz is kell, azt meg itthon nem keres. Az en sogorom kanadai, az uncsitesom belgiumban, egyik csaj angliaban, a masik a franciaknal. Egyetlen tudos baratom van, o svedorszagban el.

Ha en elmegyek en is ezekert fogok. Hogy ne a magyarok kozott eljek mert sajna allatok. Tolvaj, hazug, onzo, ostoba es kisstilu nep lettunk.

Azert a nehanyert vagyok meg aki megmaradt es akiket kedvelek es akik miatt meg a resekben lehet letezni atmenetileg.

Jonnek a kinaiak a helyunkre. Isten hozott mindenkit a szep uj vilagban.

kedveske 2008.01.13. 01:14:57

Kedves Vakablak!

szerintem meg nagyon káros a hozzáállásod a dolgokhoz. csak igazolni próbálod magad, hogy jól tetted, hogy kimentél. Anyagilag biztos jobban is jártál. de ha tényleg nem érdekelne, hogy mi van itthon, akkor most ide sem írtál volna be. Vagy csak a saját lelkiismeretfurrdallásod próbálod azzal leplezni, hogy másokat győzködsz arról, hogy de szar otthon? mert szerintem ez van a háttérben. Nekem semmi bajom nincs azzal, hogy kimentél, de a gyerekednek pl. milyen gyökerei lesznek, ha arra neveled, hogy csak a gazdasági megélhetés miatt kedveljen, vagy ne kedveljen egy országot. Szerintem a hazád szeretete pl. alapvetően olyan érték, amiért érdemes küzdeni. én csak akkor tudnám nyugodtan elhagyni az országomat hosszú időre, ha tudnám, hogy otthon minden oké. Nem fogyunk, a szüleim és az emberek, akiket szeretek, nem nyomorognak, stb. Talán egyszer ennek is eljön az ideje, és most, hogy beléptünk az EU-ba, talán végre annyi szenvedés után jó úton haladunk. Szóval ha az ország végre egyenesbe jön, és nem a megélhetés miatt mennek külföldre az emberek, hanem kalandból, mint ahogy ezt a jelenlegi nyugateurópai fiatalok többsége teszi, akkor majd azt mondom, hogy oké, menjen, ki merre lát, mert úgyis hazajön.
És úgy gondolom, hogy senki sem véletlenül születik oda, ahova születik.
Szóval oké, hogy te kimész, de legalább ne demorazilálj másokat.
köszi!

Tomivagyok · http://www.genital-herpes-relief.org 2008.01.13. 01:20:07

butáskodtok itt össze-vissze egy ilyen hülye okosodáson :)

kedveske 2008.01.13. 01:23:56

Drága Vakablak!

azért ha annyira egyesével jöttek volna az őseink annak idején, akkor nem önálló alapítotak volna, hanem beolvadnak az ottani népekbe. de több mint 1000 év után is, még a magyar kultúrát ápoljuk, még ha ezen a talpalattnyi területen is! És ha a hozzállásunk tényleg nem változik meg minél előbb, és mindenki csak külföldön, a saját érdekét akarja érvényesíteni, akkor félek, hogy egyedül fogok maradni a Kárpát medencében. a kínaiakkal... kár lenne, mert én tényleg szeretek magyar lenni.

vakablak 2008.01.13. 01:26:56

@kedveske - jópofa volt a vulgárpszichologizálásod, ahogy kielemeztél így ismeretlenül is. Nincs mit hozzátennem. Mondtam már, nem fogok veled polemizálgatni.

kedveske 2008.01.13. 01:30:20

Vakablak! jól van. ignorálj nyugodtan. aki szerint meg igazam van, az tegye fel a kezét. huhh, ilyen sokan? köszönöm!
amúgy meg ez egy fórum, és azért vagyunk itt, hogy beszélgessünk.
puszikázlak!

DányiDani 2008.01.13. 01:38:37

kedveske, valami lényegesre nem figyelsz oda abban, amit én is, meg vakablak is magyarázunk. nem mondom el újra, ott van minden leírva, csak olvasd el, próbáld megérteni.
a honfoglalás abszolút mellékszál, ne csináljunk hülyét magunkból egy egyszerű példa történelmieskedő delikvens félreértésével...
amúgy semmi bajom azzal amit mondsz, csak épp 1) nem olvasol figyelmesen 2) lovagolsz egy félmondaton, épp mikor valódi dolgokról kéne beszélni.
tiszteletem, D.

gergő 2008.01.13. 01:38:52

Yeah.

Erős a kísértés, hogy borúlátó legyek.. Igazából az is vagyok. A mostani "országvezetés" balfasz, tehetségtelen, korrupt.. és egy buborékban él..

Az aljanép országa lesz ez, ha minden úgy megy tovább, mint most.. lásd butítás, lásd cigányok, lásd értékhiányos ifjúság, megtévedt felnőttek.. ecetera..

enakivagyok 2008.01.13. 01:39:36

K. kedveske!

Három tömör mondat: Haza lehet jönni, meg lehet mutatni. Távolról én is nagyon tudnám szeretni Magyarországot és verni a mellem féltéglával. De én kalandvágyból itthon maradtam!

bjela szila 2008.01.13. 01:39:48

kedveske ! max igazad van ! de ha majd lottyadt valamijü vastag nyugdíjasként hazajössz jókat cselekedni , lehet hogy buckalakó hordák rabálnak ki , ölnek esznek meg . ne a kínaitól félj , nem segílyért állnak sorba most se . ha demagógnak éreztek dőljetek le félórára a blahán egy padra pár lánccal,gyürüvel rajtatok . meglátjátok miért kell !!! elmenni .

kedveske 2008.01.13. 01:51:47

hát kedves DányiDani, szerintem meg te nem érted, amiről én beszélek. lehet mindenhonnan menekülni, meg küzdeni is valamiért. én az utóbbit választom. és nem csak azért, mert egyesek szerint magyarkodó hülye vagyok (lásd: enakivagyok), hanem mert magyar vagyok baszod! magyarul beszélek és szeretnék büszke magyar lenni. csupán ennyi az én célom.
és ha a mai Magyarországon ezért szenvedni kell, akkor szenvedek, mert hiszek benne, hogy jobb lesz.
Ja és kedves enakivagyok! csak nem rég jöttem ki, 26 évet már lehúztam otthon, és hamarosan haza is megyek. Egyszerűen azért, mert én SZERETEK OTTHON ÉLNI! szóval nem kívülállóként nyilatkozgatok itt, hanem valóban otthon is élek. de mint minden modern fiatal, én is ki akartam próbálni külföldön. igen, tök jó itt, de haza megyek, mert tudom, hogy otthon sok munka van még.
És azért reagáltam a fórumon, mert érintett vagyok a témában: menni vagy maradni.
Én a maradni-ra szavazok!

vakablak 2008.01.13. 01:56:38

Nincs egyetlen, objektív, minden szempontot átfogó igazság. Én teljesen értem kedveske szempontjait, és kívánok neki sok sikert a maradáshoz. Ugyanakkor vannak más emberek más tapasztalatokkal, más következtetésekkel, más szempontokkal. Van hát olyan is, akinek a képlet úgy jön ki, hogy menni kell. Ez ilyen egyszerű, szerintem.

kulalak 2008.01.13. 02:01:07

Belegondolni is rossz, hogy 17 ev az annyi mint 1918-1935 vagy 1960-77. Ennyi ido alatt hatalmas utat lehet megtenni. Le kell bontani es folepiteni rendszereket. Szvsz moralis alapon kell kezdeni mint egy haboru utan (igen, kulfoldon ha hazugsagon kapnak lemondatnak, kicsinalnak, vege a politikai karrierednek meg polgarmesteri szinten is nemhogy miniszterelnokkent) aztan oktatassal meg gazdasagliberalizacioval (Ferenc Jozsef torvenye eleg egyszeru volt, mindenki kezdhet gazdasagi tevekenyseget). Ha docogott is de elindult a szeker, bezartak Ozd-ot, igen eladtak dolgokat de hibazott az okitas aztan 2002-tol a moralitas is eltunt.
Mindenki valtoztatni akar de sajat zsebre. Egy eletem van, elmentem. Nem varom meg mig a nep folebred es elsopri a maszop-ot. Remelem a 90 utan szuletett 18 evesek 2010-ben jobbra szavaznak mert a husz evbol 12 volt 'bal' es szarban vagyunk.

kedveske 2008.01.13. 02:17:47

Kedves Vakablak!

persze, nem vagyunk egyformák, mindenkinek más a fontos, más szempontok szerint dönt. Más körülmények között nevelkedik stb.
Én egy olyan Magyarországot szeretnék, ahova a külföldre kivándorlók is úgy tudnak hazajönni akár, hogy ha megszorul körülöttük a hurok, akkor se szájat húzva kelljen hazajönniük, hanem örömmel. Szóval sok sikert a külföldi élethez, nem ellened vagyok, kint sem lehet könnyű!
Csak annyit kérek, hogy ne útáld Magyarországot! és ahogy mondani szoktuk. Lehet, hogy kicsit büdös, de a miénk! És ameddig az emberekben nem tudatosul, hogy szeretik a hazájukat, addig nem is fognak tenni érte semmit. és ebben az országban jó lesz, amíg én élek, ezt megígérem neked! ha beledöglök, akkor is! :) csak jobb lenne tényleg együtt. és nem egyedül...

pixelvektor 2008.01.13. 02:52:56

Rosszul látod, te mélymagyar vagy. Ráadásul még szűklátókörű is. Hogy bírsz ilyet leírni, hogy "kihal belőle a magyarság"??? És ha az történik, az meg kit érdekel? Attól ő rosszabb lesz hogy más lesz az identitása? Szégyen ilyet kirakni az indexen ajánlatba.

kérdés vakablaknak 2008.01.13. 03:00:14

kérdés vakablaknak:

(ha nem indiszkrét,) pontosan merre élsz (ország), és hányadik x-en vagy túl?

hobe 2008.01.13. 07:04:02

Az ilyen ostobasagokat az olyan luzerek irjak, akiknek nincs lehetoseguk lelepni onnan.
Ez reg nem a penzrol szol. Egyszeruen itt hagynak elni es minden mukodik. Es q messze van Magyarorszagtol :-)

Bezmag 2008.01.13. 08:10:40

Nagyon durva téma....

És nem is csak az agyelszívás a gáz, az is de az a kisebb baj.

Csak a közvetlen környezetemben, 3 embert ismerek, aki kivitte a cégét külföldre, az elmúlt 1-1,5 évben. És ez nem a mostani kormány érdemes vagy hibája, hanem gazdasági racionalitás. Eu-n belüli országokról van szó. PL. Bulgária...

Ugyanis, ott kisebb az adó, ez persze makro okok miatt van, de az a vicc, ez nem a tőke, hanem a tudás. Itt lakik Budapesten, a szófiai cége ügyvezetője, itt bizniszel és ott adózik és az ottani, 10 %-os jövedelemadóval terhelt jövedelmét költi itt. És ez inkább jó példa mint csúya dolog.

A @szopóágon tipusú fiatalokat sosem értettem, ha valaki 14 éves, akkor miért nem 10 év múlva, 24 évesen akarja az orvosit elvégezni? Pl...? Tudod, kisfiam, mindenkinek meg kell küzdenie a saját életéért, és ez nem a Fletó, vagy a Viki hibája - egyik szarabb mint a másik.

Bezmag 2008.01.13. 08:14:46

Vissza is olvastam alaposan. Anyámnak két diplomával (mérnök és közgáz) 49 ezer a nyugdija. Jelentős eseményekhez volt köze.

Csak sajnos, a mőlton révedőknek, fanyalgóknak, szerintem sajnos kiderült a piac és gazdaság, közgazdaságtan szabályai, mint kiderült, visszamenőleg is müködnek.

Anyám tudása nem volt/lett értékes. Ez neki tragédia, és támogatom, de sajnos ez derült ki.

Bezmag 2008.01.13. 08:19:50

&szopóágon:

"én a magam részéről már eldöntöttem, hogy orvos leszek"

Na ez még azért elég kevés bocikám, ugyanis ez nem igy megy. Majd a felvételi az 4 év, és az első anatómia szigorlat után gyere vissza 6-7 év múlva ilyen kijelentésekkel :-) Addig ez kb az tüzoltó leszek vagy katona kategória.

bors 2008.01.13. 08:56:32

bezmag!
Én 12 évesen döntöttem úgy, hogy jogász leszek és az lettem. Mert ezt csak így lehet!
Borzadok, amikor azt olvasom, hogy ne diplomára hajts, hanem jó szakmára, mert az kell... (Itt is elhangzott egy állítólag szakképzéssel foglalkozó részéről, aki ügyesen kikerülte azt a kérdést, hogy "oszt milyen szakmát tanuljon a lányom, ami olyan nagyon megbecsült?".)
Az államvezetés, a gazdaságpolitika és az oktatáspolitika szempontjából a képzés irányát valóban a gazdaság igényeihez kell igazítani, azt kell biztosítani, hogy a szükséges mértékben álljanak reldelkezésre a megfelelő képzettségű szakemberek. Azt kell vonzóvá tennie ösztönzéssel, tájékoztatással, szabályozással, amire szükség van.
Az egyén szintjén azonban a saját képességei és vágyai jelölik ki a pályaválasztás irányát. Az egyén tojik a gazdaságpolitikára. Hiába kell sok tornatanár, ha nekem gerincsérvem van, de attól még lehetek jó matektanár.
Nem várható el egy 14 éves gyerektől, hogy arról ábrándozzon, hogy ha felnő, akkor ívhegesztő lesz, mert arra van most kereslet.
Viszont! Ilyen stílisban beszólni egy dacos 14 évesnek.... No comment.

bors 2008.01.13. 09:06:07

bezmag!
A Bulgáriában 10%-kal adózó "jó példa" haverod Bulgáriában veszi igénybe az eü/tb szolgáltatásokat is ugye? Nem pedig itt, az általam befizetett közpénzt csapolja ugye?

Luca Brasi 2008.01.13. 09:09:49

Xenofobiahoz: Norvegianak tudtommal csak a Svedek kozvetlen szomszedai, utaljak is oket. A bugris svedek kurvaregen megszalltak az orszagukat, es ezt nehezen feledik. Bizony nyomorusagos, komplexusokkal kudo nep ez a norveg :D

bors 2008.01.13. 09:24:00

Luca Brasi!
Nemzetállamokban élünk, tehát így gondolkodunk és ezért itt ez a normális. A belgák hova álljanak?

kozgazdasz 2008.01.13. 09:37:00

"Ha ez az orszag a 10 millio mernok es nem a 10 millio kozgazdasz orszaga lenne akkor sok minden rendbe jonne."

A sok mernok meg meg helyesen irni sem tud, lasd:

mernokkent dolgozok (kb. 20-szor olvastam a forumon)

Helyesen: mernokkent dolgozom

Udv,

egy nem-otthon-elo kozgazdasz

Luca Brasi 2008.01.13. 09:40:11

Talan az irek melle? :D es meg sorolhatnank a marhanagy europai osszetartozas diszpintyeit.


Az elvandorlas meg igenis penz kerdes, a tobbi csak rizsa.

Értem én csak leszarom 2008.01.13. 09:44:49

Hogy lehet tegnap óta az index főoldalán ez? Most már nem bírom ki, hogy ne írjak. Az csak egy, hogy régen is elmentek a tanoncok egy kis világot látni, nehogy begyöpösödött szakbarbár váljon belőlük. És igen, én Hollandiában Ph.d-zek. Itt az a természetes az egyetemen, hogy az emberek elmennek néhání évre máshova dolgozni. Minden végzős holland doktorandusz elmegy, és nem szidják őket emiatt. Majd visszajönnek, csak előtte látják a világot. Tudják, hogy lehet máshogy is.

bors 2008.01.13. 09:49:16

közgazdász!
Alapvetően igazad van, de sajnos nem az ikesigék helytelen használata a legnagyobb probléma ebben az országban. Amíg egy szűk érdekkör különösebb tiltakozás nélkül megteheti, hogy módszeresen rabolja ezt az országot, amelynek polgárait szándékosan szembeállítja egymással, addig nem való kioktatni jószándékú embereket helyesírási hibákról egy olyan fórumon, ahol sajnos nincs lehetőség a hibák javítására.

bors 2008.01.13. 09:54:06

Hogy kik nem Ph.d-znek Hollandiában!
Basszus!

Luca Brasi 2008.01.13. 09:56:53

Miert, ilyen nem lehet kint az indexen?

Termeszetesen nem gondolom hogy hollandiaban penz kerdese lenne az el es visszavandorlas.

fizetesben 3000 eurot lecsereli 5000 dollarra, utana meg vissza? mi ebben a kaland?

en hogy csereljem vissza a 2200 GBP nettom 200e HUF nettora?

totya87 2008.01.13. 09:59:18

Üdv Mindenkinek

Luca: az elvándorlás nem csak pénz kérdés. Én nagyon jól élek, de már megfordult párszor a fejemben, hogyha a gyerekeim előállnának azzal, hogy mennek, nem fognám vissza. (Inkább felszámolnék itthon mindent és én is mennék.) Mert sajnálnám őket, ne regadjanak ők is ide. Én '89-ben nem mentem, mert azt hittem a mi generációnk tud nagyot tenni. Nem tudtunk, csalódott vagyok.

bors 2008.01.13. 10:03:05

A marhanagy európai összetartozás, meg a nézd meg, ők mennyivel különbek duma parasztvakítás.
Én laktam már együtt koszos bunkó (ám nagyon csinos) francia medikákkal, nyaraltam érzéketlen, tapló, rideg németekkel, voltam vendégségben a sértésig spórolós svájciaknál (ahol végül aztán motelszobát vettünk ki, hogy rendesen megfürödhessünk), továbbá volt alkalmam vendégül látni olyan buta amerikai (USA) családot, hogy ... nem is hiszem el...

Fletchett 2008.01.13. 10:06:10

Eljöttem, mert nem volt jó Mo. -n.
Ez nem érzelmi, hazafias kérdés.

Ha valahol máshol a munkám megbecsülik, megélek a fizetésemből, tudom tervezni a jővőt és egyáltalán ... jobban élek, akkor miért maradnék egy olyan országban ami az ellentéte ennek???

porthosz · http://eztminekkellmeg.adni.hu 2008.01.13. 10:07:39

Értem én csak leszarom :
Igen, de magyarországon ez sem müködik.
Ha ma valaki kimegy külföldre pár évre dolgozni
és nem jön haza akkor azt kapja hog a rohadt k.csög fizesse csak ki az oktatása költségeit stb stb meg hogy mit képzel hogy kimegy külföldre...
Ha ezután hires ember lesz, akkor hirtelen rögtön hazánk fia lesz és magyar szárzmazású akkor is az előtte levő 50 évben nem volt olyan magyar ember aki ismerte volna a nevét...

Ha meg hazajön és az ott megkeresett pénzből jobban fog élni mint az itt maradtak akkor azt kapja hogy a szemét persze neki könnyü volt külföldön (mondják ezt olyanok akiknek a szomszéd faluba való költözés is idegösszeroppanásos állapotba kerül...)
Ha meg hazajön és mégsem jött be neki külföldön, akkor meg "na ugye megmondtuk..."

Na ez az a mentalitás amitől itt nem lehet előre haladni.

Magyarországról mindig az a vicc jut az eszembe mikor az ördög körbevezet egy delikvenst a bugyraiban amelyekben különféle népek vannak, és sorolja hogy melyik milyen biztonsági "örök" védenek nehogy kimásszanak a bugyorbol és elszökjenek.
Egyszercsak odaérnek egy bugyorhoz ami teli van emberekkel de nem örzi senki sem. Kérdi erre a delikvens hogy hát ezek kik hogy nem örzi őket senkisem? Erre az ördög csak annyit mond: áh ezek magyarok ezeket nem kell örizni mert ha az egyik ki akar mászni a többi visszarántja...

És hogy ez itt mennyire igaz..

kedveske 2008.01.13. 10:07:46

Hi! visszajöttem.

Kedves Értem én, de leszarom!

itt senki nem szidja azokat, akik kimennek külföldre világot látni. Neked is sok sikert kívánok!
Engem csak az zavar, hogy az emberek itthon sokszor tévhitben vannak azzal kapcsolatban, hogy rendesen csak külföldön lehet boldogulni. És ahelyett, hogy itthon összefognának, elvándorolnak. Most hangsúlyozom, nem azokról beszélek, akik kimennek tanulni, vagy rövidebb-hosszabb időre dolgozni.
Szóval meg kellene végre tanulnunk megbecsülni azt, amink otthon van, MERT OTTHON NEM SZAR AZ ÉLET, csak nem könnyű. És meg kellene tanulnunk megvédeni az érdekeinket. És ebben nem csak a külföldre vándorlók a hibásak, akik otthagyják a hazájukat, hanem az otthon maradottak is.
És nagyon szomorú azt hallani másoktól, főleg fiataloktól, hogy hát ez de szar, ami itt van, én megyek innen, amint lehetőségem lesz.
Menjen! de ne azért, mert menekül, hanem azért mert világot akar látni. viszont ahhoz, hogy a külföldre menekülők egyszer visszajöjjenek, ahhoz tényleg egy szerethető országot kellene építeni. Együtt!
Ja, és mielőtt azt gondolnád, hogy ezeket most egy öreg nyugdíjas nénike írja, akkor elmondom, hogy 26 éves vagyok, és jelenleg gyakorlaton Németo.-ban.
Tschüss!

totya87 2008.01.13. 10:08:41

bors,

és ezzel mit akarsz mondani? Nem különbek egyénileg, csak mint társadolom sikeresebb. És ennek sok oka van.A történelmünk, földrajzi helyzetünk is belejátszik, de óriási hiba lenne csak erre fogni (mint sokan teszik.)

Miben kellene változni: leszokni az állam mindenhatóságáról, felelősséget vállalni a saját életünkért, ADÓZNI...Hadd ne soroljam tovább!

a17dr15 2008.01.13. 10:11:11

Hat nekem nem all szandekomban visszajonni Mo-ra - persze a jovot senki nem latja, azt sem lattam, hogy el fogok Mo-rol menni.
Ha meg akarja valaki erteni, hogy miert nem, akkor olvassa el elottem az osszes kommentet, abbol vilagos lesz, hogy miert.

bors 2008.01.13. 10:15:25

totya87!
Én is csalódott vagyok! Van, aki azért megy el, mert nem törődik azzal, mi lesz a hazájával (miért is törődne, mit ad neki ez a "Haza"?) s most már szép számmal vannak olyanok, akik éppen azért mennek el innen, hogy jelezzék a szeretett "Hazának", elsősorban az ostoba kormányzatnak és pofátlan haszonélvezőinek, hogy most már elég volt, vegyen vissza magából.
Én ez utóbbi kategóriába sorolom magam.

a17dr15 2008.01.13. 10:18:58

Mashol is emberek elnek, minimalberen, ugy ahogy - es nekem most ne mondja senki, hogy 'de abbol milyen szinten tud elni'. A minimalber az minimalber mindenutt. Mashol is fizetik a lakas reszleteit, mashol is berletet vesznek, mashol is szamolgatjak a szupermarketben, hogy mi mennyibe kerul, mashol is nyafognak egy munkahelyen, hogy miert nem kapunk tobb fizetesemelest, amikor az inflacio nnyi meg nenyi volt (igen, mashol is van inflacio), mashol is vannak szemet emberek, mashol is vannak vezeto - akar kormanypozicioba kerult emberek, akiknek jol megy (inkabb legyen annyi a fizetese, amennyi, de a munkaat csinalja, ha nem jol csinalja, akkor levatjak, vagy a fonoke vagy a nep), az emberek mindenutt emberek. Jok, rosszak, feketek, feherek, rasszistak vagy liberalisok, szegenyek vagy gazdagok, irigyek vagy elegedettek (nem attol fuggoen, hogy szegenyek vagy gazdagok). Emberek. Csak mas nyelvet beszelnek.

totya87 2008.01.13. 10:19:45

bors,

attól tartok az elmenetellel nem lehet jelezni. Gondolod érdekli? Pont azok az emberek akik már fognak szavazni? Viszont jó populista dumát lehet róluk rittyenteni a maradottaknak? Ugyan már!

De nehogy azt mondd a kormányzatok tehetnek mindenről!

totya87 2008.01.13. 10:22:37

a17dr15: egyetértek, egyénileg egyformák vagyunk, de a társadolom mégis máshogy épül fel.

bors 2008.01.13. 10:23:20

kedveske!
Értem én, de leszarom nem ért semmit, ő csak ph.d-zik Hollandiában....
Biztosan nem szövegértésből....
S amikor valaki beböfög ide egy ilyen kommentet, akkor vagy nagyo9n elképedek azon, hogy ilyen állapotban Ph.d-zni lehet Hollandiában, vagy el sem hiszem... :DDD

a17dr15 2008.01.13. 10:24:11

Megyek hallgatom inkabb a radio one-t.

porthosz · http://eztminekkellmeg.adni.hu 2008.01.13. 10:25:39

Kedveske,
nem hiszem hogy a 26 évvel túl sok tapasztalatod lenne még. De majd ha hazajössz 1-2 év múlva és itthon letelepedsz, aztán leszel 2x ennyi idős, akkor majd rá fogsz jönni hogy abszolute semmi nem változott minden ugyanolyan szar.

És minket jobb ha tudod hogy zavarnak innen külföldre. A tisztelt miniszterelnök úr is megmondta hogy el lehet innen menni ha nem tetszik a rendszer...?

Ez esetben két dolgot lehet tenni:
a, azt mondom hogy akkor k.bbe mégegyszer ekkor egyből fasisztanácirasszistaterrorista veszélyes elem leszek és már mehetek is börtönbe
b,kimegyek külföldre.

Szerinted melyiket választom?

Ebben az országban hiába mondod hogy fogjunk össze meg tegyünk valamit a helyzet ellen nem tudod megcsinálni.
Ugyanis ha már csak szóvá teszed (és még nem is megoldást keresel) hogy mi a baj, egyből rasszista vagy náci leszel. Esetleg mindkettő vagy még hozzá fasiszta is. És ekkor még nem kerestél megoldást csak megemlitetted pl a segélyalapú életvitel problémáját. Ha meg esetleg változást is probálnál eszközölni tuti fel is lógatnának terrorista cimszó alatt...

Szóval ha te annyira okos vagy akkor miért nem látom hogy vezető pozicióban vagy és probálsz javitani a helyzeten? Mert én csak annyit látok hogy egy fiatal csaj németországból probálja megmondani hogy mit hogy kéne itt, meg majd ha hazajön akkor lesz ám nemulass és majd ő rendet rak...
Kár hogy ebből még semmit sem látunk

nagydalton 2008.01.13. 10:26:18

blogollo

Én még csak most olvastam el, egészen a Nobel-díjas szövegig még egyetértek veled, de utána már sajnos(?) nem.

Nem MI IS, hanem kizárólag a mindenkori kormány kizárólag a felelős (ne feledjük ők azért vannak ott, mert mi megbíz(t)unk bennük) a hazájukat (elsősorban egzisztencia okán) elhagyni kényszerülő munkások kivándorlásáért.

Állam neveli fel őket, ez is hülyeség. A szüleik nevelik fel őket. Az állam többek közt abból gazdálkodik (mármint, ami a lopás után a kasszában marad, ugye), amit a szülők (is) befizetnek (adó,járulékok).

Ha tudsz, sorolj fel érveket, miért is érdemes ma magyarnak lenni. Van egy szép nyelvünk, Múltunk, ami attól függ, honnan nézzük, lehet szép és dicső. Ennyi? Ha Petőfiék vagy Rákócziék tudták volna, hogy ez lesz ebből a (kurva by Fletó) országból (elkúrtuk, szintén), lehet, hogy harc helyett inkább leültek volna borozni és sodortak volna egy jó cigit. Utána meg hazamennek a gyerekeikhez vagy meglátogatnak egy kuplerájt.

"Neharaguggyámá, de nézzé szépen körül(...)" by Bëlga.

Ahh, mára kipuffogtam magam. Uff.

bors 2008.01.13. 10:27:53

totya87!
Mégis ki a búbánatos lóizéke tehetarról, hogy a legkeményebben adóztatott országban semmire nem jut pénz, semmi nem halad előre (a pártfunkcik meggazdagodásán és villaépítési versenyénkívül)?
Talán én?

Netuddki. 2008.01.13. 10:31:06

Ahogy nézem ez is egy ilyen blog, ahol mindenki szidja a rendszert. Fogadkozik, hogy elmegy, vagy már el is mentek sokan.
Érdekes, arról nemigen lehet olvasni, hogyan lehetne a jelenlegi helyzetet jobbá tenni.
Hogy ne csak pofázzak, az én véleményem a következő.
Az nem kérdés, hogy a jelenlegi politikai garnitúrának távoznia kell a közéletből. A 17 év alatt kialakult helyzetről ők tehetnek igazán, mára kiderült csak a pénzt lesik, de tenni az országban élők érdekében nem igazán akarnak semmit.
Sürgősen meg kellene szüntetni a képviselők listás bejutását, helyette minden választókerület közvetlenül választaná meg őket. Ha nem jól végzik a dolgukat, bármikor visszahívhatóak lennének.
Drasztikusan le kellene egyszerűsíteni az adminisztrációt az élet minden területén.
Drasztikusan le kellene csökkenteni a munkavégzéssel kapcsolatos adókat. Hogy mitől lenne akkor bevétele az államnak? Hát a forgalom után. Minél többször megfordul a pénz, annál jobban növekszik a gazdaság. Az államnak is annál több bevétele lesz belőle. A magas adók teljesen kinyírták a szolgáltató ipart.
Emellett pedig szigorítani kellene a fogyasztóvédelmet, adóbefizetéseket, bevezetni a személyi felelősséget a gazdaságban is. Aki másokat megkárosít egy cég élén, legalább 10 évig ne alapíthasson céget. Ha valaki megkárosít mást, akkor viselje annak nem kis anyagi következményeit. Hasonlóképpen a korrupcióval is.
És persze ellenőrzés, ellenőrzés, ellenőrzés. :)

Persze ez nem minden, bárki tudna hasonlóakat és még jobb dolgokat is mondani.
A lényeg azon van, hogy egy alulról - és nem egy pártoktól lefelé - építkező társadalmi felépítést meg lehetne-e valósítani a jelenlegi körülmények és technikai adottságok mellett. Vajon az emberekben van tenni akarás is, vagy csak a jelenlegi körülmények szidásában merül ki a dolog?
Ja és már csak nem egészen 1,5 év van a választásokig. Kérdés, mi lesz ha megint csak a jelenlegi garnitúrából lehet választani?

totya87 2008.01.13. 10:36:24

bors,

egy kis módosítás: a HIVATALOSAN legkeményebben adóztatott országban...

Mert arról azért nem vitatkozunk ugye, hogy óriási a feketegazdaság? Számla nélküli kereskedelem, szolgáltatások... Ha ennek a pénznek a fele bemenne a közösbe...
És nem fogadom el, hogy azért mert magas az adó! Nem nagyon tudtok arról meggyőzni, hogy (egy két kivételtől eltekintve) van olyan aki komolyan gondolja, hogy "20% mellett adót csalok, 15% mellett nem". Azért csal adót, mert lehet. Mert tudja, hogyha a tulajt megkérdezi számlával vagy számla nélkül, akkor a megrendelő nem felháborodik, hanem vigyorog.
Ezzel persze nem felmenteni akorom a vezetőinket, ők is megérik a magukét.

De kérdésedre válaszolva: Igen, Te IS! Én IS!

bors 2008.01.13. 10:37:44

kovi 1970!
Szépen felmondtad a leckét. Ez előtted még soha senkinek nem jutott eszébe!!!
Van egy aprócska probléma. A választójogi törvény kétharmados törvény, és innentől kezdve kár arról beszélni, hogy mit tennél, ha lenne rá lehetőséged.
Mert lehetőséged nincs, erről szól ez a kommentfolyam itt fent.

Luca Brasi 2008.01.13. 10:44:06

Totya87,
Eloszor a regebbire valaszolva; A gyerekeid ha el akarnak menni, a penz miatt akarnak elmenni, mert sajat erobol akarnak jol elni es nem apuci existenciajabol.


Az ongondoskodas emlegetese durvan demagog szerintem. A hozzaallas nagyjabol igy nez ki: Elveszem a kereseted legalabb 2/3 (munkaadoi munkavallaloi jar. adok stb), es gondoskodj magadrol bunko'! Takarekoskodj oreg korodra, vigyazz az egeszsegedre, gyujts a gyerekeid iskolaztatasara stb.


Az hogy itt tartunk igenis a kormanyzatok hibaja. eltoroltek a minimalber adojat, kozmunka nelkul felvehetnek emberek segelyeket, es mert nem vezettek be mar 10 eve az egykulcsos adot.

totya87 2008.01.13. 10:45:30

kovi1970: hát sajnos borsnak itt igaza van, a jelenlegi garnitúra jobb és baloldala egyetlenegy dologban ért egyet: ÚJ szereplő nem kell!!!!!! És kivülről oda betörni?

Gondold csak el: egy erőt országosan megismertetni sokmilliárd (ugye pártjaink is elkötöttek kampányra 5 milliárd körül pedig a nevük/arcuk ismert volt (vagy tán pont azért :-). Egy ismeretlennek alsó hangon is ennek a duplája kell! Ki adná a pénzt? És szerinted ő jótékonykodásból adná, vagy mert utána valami célja van?

Netuddki. 2008.01.13. 10:48:34

bors!
"Mert lehetőséged nincs..."
Igen! Nekem, egyedül valóban nincs lehetőségem változtatni a dolgokon. De én legalábbis azt hiszem, hogy azok akik változást szeretnének, normális körülményeket, azért az állampolgárok többségét adjuk.
A probléma csak abban van, hogy elhitették az emberekkel, nincs beleszólásuk a sorsukba. Meg ma pénz nélkül nem lehet Magyarországon pártot alapítani. Ki beszél itt pénzről és pártról. Semmi másról nem lenne szó, csak mindenki aki az ügy érdekében tenni szeretne a szabadidejéből áldozzon rá valamennyit.

totya87 2008.01.13. 10:50:31

Luca,

félreértettél: nem CSAK az emberek hibája, de nem is CSAK a kormányzatoké!

Az viszont korrekt, hogy "nagyobb öngondoskodás de kevesebb elvonás". Viszont minden párt'90 óta azzal kampányol, hogy mit fog az állam az egyének helyett megoldani!

A közmunka dologgal maximálisan egyetértek! Annyi dologgal lehetne foglalkozni és azt fizetni!

Netuddki. 2008.01.13. 10:56:13

totya87!
Kampányra pénz? Ha a TV-ben, rádióban, óriásplakáton akarsz hirdetni, akkor ahhoz valóban rengeteg pénzre lenne szükség.
De nem a XI. században élünk? Az Internet sokkal nagyobb reklámértékkel bír, mint az előbbiek együttvéve.
Csak egy példát mondok. Vírusmarketing. Egy olyan videó, ahol pl. az Orbán és a gyurcsány egymás mellett söprik az utcát futótűzként terjedne.
De nem akarok túl negatív lenni, ez az egész inkább az állampolgárokért lenne, nem valakik ellen.

mendson 2008.01.13. 10:57:56

Szervusztok.Olvasgatom a beirásaitokat és -szó mi szó- el vagyok tölük képedve. Szinte mindanyiótok -mind egy alibiként- a politikai pártokat, politikusokat,ki-ki izlése szerint, teszi felelössé a helyzetért.Na de kérem ki az aki nem a munka értéke arányában ad fizetést ,miközben világpiaci,európai árszinvonalon forgalmaz? Vajon a szakszervezetek mikor léptek fel a versenyszféra alkalmazottainak jövedelme, munkakörményei érdekében? Egyenlöre csak azt látom, hogy az adóbevételböl élökért pampog. Vajon ki/kik azok akik a pofádba durrogtatnak petárdákkal, szabálytalanul parkolnak és közlekednek, ott basszák át a vásárlóikat ahol lehet (ne felejtsük, az összes átcimkézö,romlott hussal csencselö, paprika hamisitó etc. az mind echte magyar volt) és kik azok akik telibe szarják azt az elvet, hogy az ö jogaik a mások jogáik terjekedhet? Bizony az mind a derék becsületes civil magyar ember. Persze a politikusok olyanok amilyenek,de hogy olyanok az azért van mert mi is olyanok vagyunk. És ez egy fátum, mert az egyáltalán nem lehet véletlen, hogy a teljes hazai ipari fejlödés a sváb és zsidó vállalkozóknak köszönhető mig a jeles akkori magyar értelmiség anno dacumal vagy mohácsot siratta vagy pedig ködös jövöképeket festetegettet. talán az sem véletlen, hogy itt hosszú ideig Deák,Görgey és hasonlóan tevö társai -egészen vissza a Rákóczy szabadságharcig- egy megvetendő figura, mig a katasztrófába vivő utra vezető hangadók és irányítók a hösök.

Luca Brasi 2008.01.13. 10:58:43

totya87,

remeljuk egyszer tenyleg tortenik mar valami, nem csak egyre tobb penzt szednek be.

Es remelem hogy lesz hova haza menni.

bors 2008.01.13. 11:00:41

kovi 1970!
Munkaidőben (sőt, még azon túl is), mint az állat annyit dolgozom, erőm legjavát adva a köz érdekében. Azután nevelem,gondozom,ápolom,tanítom a gyerekeimet, ami sok erőt, energiát igényel. Saját háztartásomban ápolom az anyámat, mert a társadalom nem képes fenntartani elfogadható intézményt ennek megoldására, bár vaslagon leveszi tőlem a sápot. Ezen felül pedig alig létező szabadidőm rovására kijártam anno a Kossuth térre, ahol agitáltuk Gyurcsány Ferenc Miniszterelnök Urat, hogy lenne kedves elhúzni a *-ra. Állampolgárként a véradástól az adózásig, a szavazástól a jótékonykodásig mindenből kiveszem a részem.
Ennek ellenére a velem eltartatott lumpenprolik a nyakamba ültetika szuclib maffiakormányt.
Mit akarsz még tőlem?

Netuddki. 2008.01.13. 11:03:47

Ha már a pénz és a kampány előkerült. Sok kicsi sokra megy. Személy szerint én például a jó ügy érdekében szívesen áldoznék pár száz, akár ezer forintot. Ha mindenki a lehetőségei szerint ugyanezt tenné, akkor máris lenne pénz a többi médiában is megjelenni. Persze mértékkel és csakis pontos elszámolással.
Arról a reklámlehetőségről nem is beszélve, hogy ha elindulna egy ilyen "mozgalom", akkor minden hír erről szólna.

totya87 2008.01.13. 11:03:54

kovi

Internet? Szerinted a lakosság hány százaléka fér hozzá? Ebből vedd le a plazafiatalokat, akik csak moziműsort meg celeb(?) sztorikat olvas. Mennyi maradt? Ezzel lehet kritikus tömeget megszólítani?

Nem véletlen, hogy Csányi (akit lehet nem szeretni, de butának nevezni nem lehet) is feladta politikusi ambícióit (lehet, hogy csak egyelőre). Rájött, hogy annyi pénz most nincs (neki mondjuk még a bankári indíttatás extra ballaszt lett volna).

kedveske 2008.01.13. 11:05:25

Porthosz!

te meg mi a büdös francról beszélsz??? rajtam kéred számon, pont rajtam, aki amelett lenne, hogy változások legyenek az országban, hogy mit pofázok én innen kintről??? hát te megőrültél! és miből gondolod, hogy nem vagyok éppen vezető pozícióban??? amúgy tényleg nem vagyok, de még leszek egyszer! és akkor majd azon fogok munkálkodni, hogy többek között az ilyen korlátolt hozzállást megváltoztassam, mint amilyen a tiéd is. hát nem lesz könnyű. Egyébként meg jelenleg is ezen vagyok. és a 26 évemet szerinted én burokban éltem otthon??? hát biztosíthatlak felőle, hogy nem! szóval mielőtt engem kritizálnál, gondolkodjál már egy kicsit!
Ja és szerinted tényleg csak ez a két választásunk van? mtv épületet ostromolni, meg külfödre menni??
nőjjél már fel kismókus!

Netuddki. 2008.01.13. 11:17:17

bors!
Csak annyit, hogy felismerd, hiába dolgozol mint az állat, hiába veszik le rólad vastagon a sápot, cserébe nem kapod meg ami amúgy papír szerint járna.
Hiába mész ki a Kossuth térre néhány száz emberrel ugyanolyan kevés vagy mint én egyedül.
Arról nem is beszélve, hogy legközelebb másfél év múlva lehet váltani (azaz lehetne előbb is, de senkinek az élete nem ér annyit). Utána megint csak 4 év múlva.
De ha másfél évig semmi nem történik, akkor nekem az a legnagyobb problémám, ha el kell menni választani, akkor kik közül lehet választani?
Igaza van annak aki azt mondja nemcsak a politikusok tehetnek erről a helyzetről. Valóban mi is, mert hagytuk, hogy idáig fajuljanak a dolgok.

kedveske 2008.01.13. 11:27:36

kovi1970, mendson, bors!

teljesen egytértek veletek! és jó látni, hogy nem vagyok egyedül! köszi!

Netuddki. 2008.01.13. 11:28:07

totya87!
Internet? Szerintem elég nagy része.
Ismerek olyanokat (falun!), akik anyagilag nagyon nehezen engedhetik meg, de mégis be van vezetve a gyereknek az internet. Igaz a gép elég ócska, és már többször kellett javítanom, újratelepítenem, de mégsem volt szívem érte pénzt kérni.

Mondjuk én a munkát sem úgy fogom fel mit miért nem lehet megcsinálni. Ha valaminek van esélye akkor megcsinálom. Ennek pedig lenne.
Maga az ötlet sem újdonság. Anno a Fidesz is próbálkozott valami hasonlóval a polgári körökkel. Persze ott a cél teljesen más jellegű volt, ami miatt aztán be is fuccsolt.

mendson 2008.01.13. 11:29:33

Mégegyszer.A hazai közállapotokért legfökép a mezei állampolgár a felelös.És most hagyjuk az adókat és egyebeket. És ez nem attól függ, hogy most fasza gyerek vagyok és választáskor leváltom a szocikat/ fidesznyikeket stb. tetszés szerint, hanem attól, hogy te magad mit teszel a környezetedben. Nem akarok plagizálni,de mit is mondott Kennedy? Szóval ez a helyzet.Na meg az, hogy a hazánk elsö száz helyén tanyázó milliárdosai egyetlen egy új vállalatot sem hoztak létre csak a meglévöket adják veszik egymást közt, meg tözsdéznek.Ugy, hogy valaki itt dicsérte Csányi eszét, na abban a pozicióban az itt forumozók közül mind zseninek számítana ő hozzá képest.Mert az nem üzleti filozófia, ha a nyereség maximalizálást egyszerüen dijemelésekkel produkálja, az egy egyszerü rablás.

totya87 2008.01.13. 11:33:13

mendson:

az első résszel egyetértek, a másodikkal nem. Először is Csányi nem buta. Másodszor: ha az OTP díjai magasak és semmit nem kap érte az ember, lehet váltani. Valami miatt mégis maradnak a népek, tehát jól állítják be a költség/haszon arányt.

Netuddki. 2008.01.13. 11:36:40

kedveske!
Már régebb óta érlelődött bennem ez, amit most itt közöltem. A különféle blogokat nézve látom, hogy az élet minden területéről sokan vannak akik nem elégedettek a jelenlegi körülményekkel, meg hát sajnos a saját tapasztalataim is ezt támasztják alá.
Az utolsó csepp talán az volt amikor január elsején hallottam Hankiss Elemért beszélni a rádióban. Ő elemezte, hogyan lehetne a jelenlegi helyzeten változtatni. Végül is ő is arra jutott, a jelenlegi politikai garnitúrával (összes, jobb és bal) nagy csoda kellene ahhoz, hogy érdemi változások történjenek.
Tényleg nincs sok választás. Vagy megszoksz, vagy megszöksz. Esetleg próbálsz rajta változtatni.

totya87 2008.01.13. 11:37:09

kovi,

félre ne érts, tényleg örülnék ha valami mozdulna végre. Mert a jelenleg garnitúrából nehéz lesz választani! Lehet, hogy még az ismeretlen is jobb lenne, mert abból még jó is lehet. Az ismert garnitúrából aligha.

Netuddki. 2008.01.13. 11:43:27

mendson!
A mezei állampolgár annyiban felelős, hogy szeretne valahogy megélni.
Amíg nem egyenlő mindenki az élet minden területén, az adózást is beleértve (az anyagi lehetőségek figyelembevételével), amíg az ügyeskedő jobban jár, mint a becsületes. Amíg az emberek arra vannak kényszerítve adják fel a becsületüket, mert olyanok a körülmények addíg miről beszélünk.
Az összes pártot végigpróbáltuk, az összes politikus viselt dolgait ismerjük, szerinted melyik választás lenne jobb?

Netuddki. 2008.01.13. 11:50:33

totya87!
Igen! De az ismert is csak akkor, ha vállalja, hogy mindennel fillérre elszámol. És ha megbotlik, akkor ennyi volt. Számára legalábbis.

Nos köszönöm, hogy egypáran meghallgattak. Gondolatébresztőnek talán jó volt. Szeretném én is hogy végre valami változás elinduljon. Akár még tennék is érte. Valakinek előbb-utóbb el kell kezdenie.

Jó étvágyat, én meg megyek dolgozni, mert valamiből meg is kell élni. :)

totya87 2008.01.13. 11:55:32

kovi,

egyetértünk. Jó munkát.

blogollo 2008.01.13. 11:58:02

nagydalton! pedig elkéne fogadni h mi is legalább annyira felelősek vagyunk. ha másért nem, azért mert megválasztjuk őket. ha teszem azt korruptak az emberek, adót csalnak, arról ki tehet? vagy a szemétért? naná, hogy mi.

az kéne még, h az állam nevelje fel:)
a gyerek nem fizet adót, h nyugodtan tanulhasson és később dolgozhasson. az nem jó befektetés, ha utána meg elmegy.

miért jó magyarnak lenni? őszintén szólva a múlt nem érdekel, pedig lehetne mire büszkének lenni. az érdekel h most mi van. az nem kérdés h jó-e magyarnak lenni. az vagyok oszt cső. mint ahogy az sem kérdés h jó-e Kiss Pistikének a Kiss családba tartozni. Pistike akármilyen szar családban él, próbál segíteni a helyzeten.

bors 2008.01.13. 12:19:22

kovi1970!
Amíg a regnáló hatalom által működtetett szabályozórendszer erőből úgy van beállítva, hogy nekem KELL itt eltartanom, sőt növelnem azt az inproduktív guanoréteget, amelyik őrá szavaz, addig CSAK a kormány felelősségéről beszélhetünk.
Adóztatás. A kormány feladata a célszerű adórendszer kialakítása és annak maradéktalan végrehajtatása. Nyugaton sem állampolgári érzelemből magasabb az adózási fegyelem szintje.Ja és ennek van egy másik oldala is. A közpénzek célszerű és közérdekű felhasználása, ami kormányzati feladat, növelné az adózási fegyelmet, mert a polgár úgy érezné, hogy tkp. visszakapja azt, amit a KÖZÖSBE fizet.
Adócsalás körül settenkedő pénzügyminiszterrel, zuschlagosítással, tocsikolással nem igazán lehet megteremteni a fegyelmezett adózás légkörét.
Én is azért akarok elmenni, hogy ne lopják el, ne tapsolják el a közösbe fizetett pénzemet. Adót csalni nem tudok és em akarok, csak úgy tudom megoldani, hogy ne kerüljön haramiák kezébe, ha elmegyek innen. Gondolom, eddigi hsz-aimból ez világosan kitűnt.

vakablak 2008.01.13. 12:30:45

mendsonnal lényegében egyetértek. Bár nyilván nagyon vonzó dolog a politikusokat, a pártokat, a teljes [politikai] elitet szidni és a kialakult helyzetért felelőssé tenni, ez így, ebben a formában számomra elfogadhatatlan. Ez már megint csak a szokásos másra mutogatás, a saját felelősség elhárítása másokra. Mindenki hibás, csak én nem, én természetesen überfasza vagyok, és bármikor meg tudnám mondani hogy milyennek kéne lennie ennek az országnak, mitől lenne rend, csak engednének engem! De nem engednek ezek a köcsögök, pedig én megmondtam! Én mindig megmondom, minden nap, csak senki sem hallgat rám!

Így nem lehet.

Azért ezt most relativálom. A kialakult helyzetben nem igaz, hogy minden egyes embert pont ugyanannyi a felelősség terhel. Többen felvetették itt, hogy van egy létező gazdasági helyzet, a terheknek és a fizetéseknek egy szintje, amely az egyén számára adott (és sok) esetben elviselhetetlen terheket ró. A minimálbér körül tengődő, napi megélhetési szinten küzdő emberek cselekvési potenciálja, hogy úgy mondjam, szinte zéró. A közös, társadalmi felelősséget nem is úgy értem, hogy "bezzeg ha nem volnátok ilyen mamlaszok, ha mindenki egy irányba tolná a szekeret, akkor hipp-hopp megoldanátok a problémáitokat". Sokan a szekeret sem látják már a sárban, nem hogy tolni tudnák, bármilyen irányba is.

A felelősség a mostani helyzetért az én személyes nézetem szerint kulturális gyökerű, és nem egyes személyek torz személyiségéből, gonoszságából, inkompetenciájából, stb. ered. Magyarországon az egymás iránti felelősség szinte teljesen hiányzik a kultúrából. Hogy ez hogy és miként alakult így, nem tudom, továbbá ez az állítás nyilván sommás és így nyilván igazságtalan, nem vehető igaznak minden egyes személyre nézve, a jelenlévők meg amúgy is mindig kivételek, ugye. Az egymás iránti felelősségérzet mint kultúrális mintázat a társadalmi kohézió egyik legfontosabb eleme, egy belső motiváció, a természetes önzés egyik legjobb gátja. Ha pl. kocsiba ülök, ez mondatja velem azt, hogy nem csak az a cél hogy én épségben eljussak oda, ahova indultam, hanem a körülöttem kocsizó összes embernek is ezt kívánom, ezért az ő épségükre ugyanúgy vigyázok, mint a sajátomra.

Munkahipotézisem, hogy egy az közös, egymás iránti felelősségérzet vagy sohasem volt jelen a szükséges szinten a magyarokban, vagy valahogy, valamikor, valamiért kiveszett a magyar kultúrából. A sok kis magyar sok kis farkasként nő fel, mert csak (ill. legfőképpen) ilyen mintákat lát. Felnőttként, ha teheti, marha nagy geci farkasként fog viselkedni mindenki mással szemben. A politikus pedig egy olyan farkas, amelyik fel tud mászni a kupac tetejére, és onnan üvölt. Hát ezért érzem én álságos dolognak, amikor a politikusokat szidják.

bors 2008.01.13. 12:33:05

mendson, vakablak!
Ez a demagógia. Ennyi

vakablak 2008.01.13. 12:33:42

"Munkahipotézisem, hogy a közös," - bocs

vakablak 2008.01.13. 12:34:54

Érdekes, bors, én a te véleményedet érzem demagógnak. Biztos nem fogunk tudni megegyezni, attól tartok.

bors 2008.01.13. 12:39:11

Megjegyezném még, hogy ott fent az elefántcsonttoronyban, a felső tízezetben, a kormányban és a pénzszivattyúként működő pártok körül sok kis magyar abból él - de még milyen jól!!! - hogy farkas-magyarokat "nevel" és azokkal állatviadalt rendez.
És ha a farkas-magyarok némelyike emiatt méltatlankodik kissé, akkor ráragasztják a nacionalista/soviniszta/antiszemita/rasszista/fasiszta/hungarista jelzőt, amitől a többi farkasmagyar rögtön kushad.

vakablak 2008.01.13. 12:43:07

Én semmilyen lényegi, emberi különbséget nem látok Mo.-on a "fent" és a "lent" között.

bors 2008.01.13. 12:44:01

vakablak! A demokráciában az a szép, hogy nem kell elfogadni egymás véleményét.
Nem tudok mit kezdeni ilyen kategóriákkal, hogy "...egymás iránti felelősségérzet vagy sohasem volt jelen a szükséges szinten a magyarokban, vagy valahogy, valamikor, valamiért kiveszett a magyar kultúrából." Ez számomra olyan szadeszes köd marihuhánás cigi után.

bors 2008.01.13. 12:46:37

Hogy te nem látod a különbséget, arról én nem tehetek. (A színtévesztés is egy betegség.) Vagy csak nem a megfelelő eszközt használod. Erős távcső helyett, talán inkább jó mikroszkóp kellene.

vakablak 2008.01.13. 12:46:39

...és mivel nem látom a különbséget a politikai elit és a "közemberek" motivációja között, ezért alapvetően tévesnek gondolom azt a mostanában nagyon népszerű elgondolást, hogy egy elitcsere megoldaná a problémákat. Nem oldana az meg semmit. Az új elit pontosan ugyanolyan erkölcsi nívóval rendelkezne, mint a mostani.

vakablak 2008.01.13. 12:47:47

Rendben, bors, tényleg nem kell hogy egyetértsünk. Én értem a te álláspontodat, te érted az enyémet, és mindketten úgy gondoljuk, hogy a másik téved. Semmi gond.

mendson 2008.01.13. 13:06:29

Kedves Vakablak. Pontosan úgy van ahogy irod (na és ahogy én is gondolom). Mármint a mi elitünk az pontosan olyan mint mi csak most más a poziciónk. Példaként.Még 92-ben csináltunk 10-en müszakiak (mérnökök,technikusok) egy szakszervezetet, hogy megvédjük cégünket.Gyorsan csatlakoztunk a LIGA szkszervhez abból a meggondolásból, hogy az közel áll a szadeszhez és a fideszhez és igy talán megfelelö politikai támogatást is kaphatunk.Ami most következik annak semmi köze a politikához csak az un. elithez (ami persze gazd. és pol. külön és egyben) szóval ott egy szakszervezeti funkci - aki egyben egy 12 fös vállakozás boldog tulajdonosa is volt- teljesen kikelt az az idötájt elfogadott munkatörvény miatt -amely törvény az nszk hasonló törvényének igen kiherélt változata volt, föleg a jogok oldaláról- mert hogy valamicske jogot mégis csak biztosított az alkamazottaknak.

bors 2008.01.13. 18:08:56

Én pedig úgy gondolom, hogy az un. "elitet" nem lehet demokratikus választással egyszerűen lecserélni, mint a gatyánkat. Az egy adott közeg, ami persze bizonyos hatásokra változni képes.

Diffeomorfizmus 2008.01.13. 19:20:46

Gyerekek, itt nem volt rendszervaltas. ergo , a kommunista elit atmentette magat. Azok a komcsik, akik az oroszokkal egyuttmukodtek.

Vagy, meg rosszabb, akik mindenfele tehetseg, szorgalom es innovativ kepesseg nelkul vagyonosodtak meg.

es hat sajnos ezekbol allnak a jelenlegi kormanypartok. ( En az szdsz-t az mszp kihelyezett tagozatanak latom, tehat mondhatom, hogy ezekbol all az mszp. )

Mert ki lett a 80s evekben kisztitkar ? az, aki (a) masra nem volt alkalmas (b) akiben buzgott a hetelomvagy. Es ez a paprikajancsira pont illik ( pecsi kisztitkar volt ). Sajons, az mszp-ben veletlenul sincs a koznek hasznos ember, csupa paprikajancsi fele, a zold szennyesladan felkapaszkodott hatalom es penzehes senkivel vannak tele.

Diffeomorfizmus 2008.01.13. 19:28:08

Ja igen, a kovetkezot meg hozza szeretnem tenni.

En ugy latom, hogy arra remeny, hogy Hazank belathato idon belul fellenduljon, sajna csekely.

Amire van remeny, es amit el lehet es kell erni az ( csak?) az, hogy a (poszt) szocialistak megbunhodjenek mindazert a sok-sok gonoszsagert, amelyet elsosorben az elmult 6 evben, masodsorban pedig 60 ev alatt elkovettek.

baráth sándor · http://maverick 2008.01.14. 19:23:51

vulgárpszichologizálás... polemizálgatás... ignorálás...és a többi...
nem mindegy, hol nem tudunk magyarul?

vakablak 2008.01.15. 00:48:12

Drága baráth sándor! Szottyantsd ide nekünk, magyarul se tudó butuskáknak, miként is fejeznéd te ki tömören, szabatosan és mélymagyarul azt, amit a vulgárpszichologizálás szó takar? És ha már belejöttél, mondj egy pár találó szinonimát a "polemizál"-ra is. Nekem is van szótáram, pl. itt van rögvest az Idegen szavak és kifejezések szótára, csókoltatom is Bakos urat, aki szerint a polemizál szó pusztán annyit tesz, hogy "vitázik, vitatkozik". Én tudom hogy mit jelent (nem ezt), lássuk, te is tudod-e?

Imádom az ilyen nagyokosokat. A témához hozzászólni egy fingnyit sem tudtál, de akkor legalább belekapaszkodsz az idegen szavakba. Holnap mi lesz? Nyilvánosan hergeled majd magad néhány vesszőtévesztés miatt? Egybeírjuk-különírjuk? Kisbetűvel-nagybetűvel? Ikes-iktelen? Alanyi-tárgyas? S te mi vagy? Szenvedő szerkezet?

Csússz vissza abba a setét holdkráterbe, ahonnan előmásztál.

bolek 2008.01.21. 09:35:36

Azt gondolom: aki akar, menjen, aki akar, maradjon. vitatkozni kár ezen: mindenki meg fogja ideologizálni, hogy miért teszi azt, amit.

Ezzel együtt megjegyzem, butuska dolognak tartom a külföldre mentek részéről "hőbörgés"-nek és hasonlóknak nevezni a blogot. Amikor/amíg az ember kint van, örüljön neki, hogy ugyanannyi munkáért (mint itt) még a megélhetési költségeihez képest is az itteninél lényegesen több pénzt keres. Felesleges védekezni, vagy védekezésképpen az itt maradni vágyókra támadni. (Ahogy a külföldre menőket szapulni is felesleges.)

Pár megjegyzés pontokba szedve:

1) Az oktatás nagyon sok pénzbe kerül (és a tandíj MESSZE nem fedezi), vagyis ha külföldre megy valaki, akkor elvárható, hogy fizesse vissza. NEM az államn örömére, nem.
Hanem hogy a következő magyar generációnak is legyen miből tanulnia. Bocs.


2) Külföldre menni okosodni jó, pénzt és tapasztalatot hazahozni még jobb. Mennél többen teszik, annál okosabb és élhetőbb lesz Magyarország, gazdagabb anyagi és szellemi értelemben. Erre kellene törekedni: hogy aki elmegy, egy idő után jöjjön haza, hoza anyelvtudását, a világlátását, és segítsen kinoszogatni ezt az országot a balkáni és poszt-kommunista, vadkapitalista önzésből, kapzsiságból, sötétségből.


3) Mindezzel együtt Magyarország JÓ ESETBEN IS csak három generáció múlva lesz a mostani Nyugat-Európa legjobb helyeihez (pl. Hollandia, Anglia) mérhetően emberi, élhető hely.

Akkorra, amikorra azok a politikus férgek, akik a szocialista rendszert és módszereket szokták meg és alkalmazzák a mai napig, kihalnak, s amikorra a rendszerváltás idején születettek UNOKÁI érnek vezetői / politikusi korba. Addigra talán nem lesz ennyire balkáni és pesszmista itt a hangulat.

Mostantól számítva ez. kb. 20-30 év. Akinek nincs türelme kivárni, menjen nyugodtan külföldre.
Csak azt nem kellene elfelejteni, hogy közben valakiknek törődnie kell ezzel az országgal is... magától ugyanis nem fog megváltozni!

Szerintem emiatt nem szabad elszaladni, pénzért, vagy - ami egy fokkal jobb indok - szababb, normálisabb légkörért.

Hinni kell abban, hogy a saját országunkban is lehet majd élni. Csak épp törekedni kell rá...
Nem állandóan irigykedni, egymást basztatni, köpködni meg lustálkodni. Legfőképpen: tisztelni a többieket.

Vagyis

4) Nagy kurva önkritika kéne már a magyaroknak, meg nekiállni ellapátolni a szart, nem állandóan nyafogni, hogy mi van itt, meg hogy máshol jobb.

Pozitív jövőkép kell, és rengeteg munka. Én azt mondom, kitartás... :)

bolek 2008.01.21. 09:39:13

hehe, bocs az elütésekért. meg itt-ott félreértheő talán: bár a többiek tiszteletét nyilván kívánalomként írtam be...

Azt hiszem, az irigység / lustaság párost utálom itthon a legjobban. Dolgozni azt nem, anyázni azt ezerrel. Nagy marha, aki ilyen.

az igazság az 2008.01.25. 22:13:16

A hasznavehetőek&tehetségesek elvándorolnak, mert nem lesz kedvük Survivort játszani Budapest utcáin.

Egyre több a cigány.. vegyétek észre. És igazából ti is tudjátok, VAGY ŐK VAGY MI.

egymagyar 2008.08.25. 13:25:58

én csak azt vettem aminep észre, egy kelet magyarorszzági vonatállomáson, hogy több a cigány, mint a fehér...szó szerint...és többsége nem románul beszélt...
süti beállítások módosítása