Október 31. van, ez Halloween napja. Nem, ez kurvára nem Halloween napja. Legalábbis nem nálunk. Errefelé még csak eszünkbe se kellene jutnia, hogy most az angolszász országokban ilyenkor lepedőnek beöltözve becsengetnek házakhoz csokiért. De eszünkbe jut. Mondjuk ez még nem lenne probléma, mert hát vannak művelt emberek, akik tudják, hogy messzi tájakon milyen szokások vannak. A gond itt az, hogy ez az egész helovinesdit a média erőlteti. Diszkókban, szórakozóhelyeken rendeznek "Halloween party"-kat. Búlvárlapokban cikkeznek erről. Meg persze a filmekben is ezt láthatjuk. De hát ez van, Amerika, globalizáció. Én azt mondom ilyenkor mindig, hogy majd akkor fogom én megtartani a Halloweent, amikor az USA-ban a pünkösdöt ünneplik. Nem vagyunk mi senkinek a gyarmata, hogy olyan ünnepeket ünnepleljünk, amiknek itt semmi hagyománya. Láttam tavaly olyan plakátokat is, hogy "július 4-én függetlenség napja buli". Magyarországon!!! Térjünk már észhez!
Helló ween!
2007.10.31. 15:15 blogollo
Október 31. van, ez Halloween napja. Nem, ez kurvára nem Halloween napja. Legalábbis nem nálunk. Errefelé még csak eszünkbe se kellene jutnia, hogy most az angolszász országokban ilyenkor lepedőnek beöltözve becsengetnek házakhoz csokiért. De eszünkbe jut. Mondjuk ez még nem lenne probléma, mert hát vannak művelt emberek, akik tudják, hogy messzi tájakon milyen szokások vannak. A gond itt az, hogy ez az egész helovinesdit a média erőlteti. Diszkókban, szórakozóhelyeken rendeznek "Halloween party"-kat. Búlvárlapokban cikkeznek erről. Meg persze a filmekben is ezt láthatjuk. De hát ez van, Amerika, globalizáció. Én azt mondom ilyenkor mindig, hogy majd akkor fogom én megtartani a Halloweent, amikor az USA-ban a pünkösdöt ünneplik. Nem vagyunk mi senkinek a gyarmata, hogy olyan ünnepeket ünnepleljünk, amiknek itt semmi hagyománya. Láttam tavaly olyan plakátokat is, hogy "július 4-én függetlenség napja buli". Magyarországon!!! Térjünk már észhez!
70 komment · 1 trackback
Címkék: amerika ünnep halloween
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: destroy the silence 2007.11.06. 02:16:14
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
hematite · http://standby.blog.hu 2007.10.31. 21:27:46
Gabe 2007.10.31. 22:04:39
De anno Amerikában is úgy kellett feltámasztani ezt vmi kelta hagyományból...
X-polgártárs · http://graffitik.blog.hu 2007.10.31. 22:11:08
BlueBunny · http://bluebunny.freeblog.hu 2007.10.31. 22:14:01
Sokkal jobb magyar módra sírni-ríni, a temetőbe járni fájdalmas pofával, és rosszul érezni magunkat.
Hajrá Magyarország, hajrá magyarok!
gery · http://gery.blog.hu 2007.10.31. 22:27:36
de öregszem, a világ meg egyre sekélyesebb, úgyhogy kezdek belefásulni. ráadásul a heroes is szar volt :D
A Tyne folyó déli partja 2007.10.31. 22:34:53
amúgy ma azt mondták a kollégák,és nekem is az rémlik,h. nem amerikai, hanem angliai eredetű...elvégre pogány ünnep eredetileg, és itt van az anyaország.
Zati 2007.10.31. 23:01:17
Valentin nap, halloween, satöbbi. Ha megfigyelitek, a fogyasztás templomaiban karácsonykor a Mikulás jön. Hát nem, nálunk a Mikulás dec. 6-án jön, karácsonykor pedig a Jézuska. És passz.
AZS 2007.10.31. 23:11:14
húztak.
csipikeazóriástörpe 2007.10.31. 23:24:19
Mi a f.szom az a Halloween?Mert "Halloween-töktől" kezdve az idióta jelmezekig minden szart árulnak, de arról sehol egy árva utalást sem látni-hallani, hogy akkor ez most vagy valami, vagy megy valahová...
Miért kell nekunk minden fost benyalni külföldről, szűrés és kritika nélkül?
Ennyire ne akarjanak már lebutítani minket!
Megy az nekünk önerőből is
feketefene · http://feketefene.wordpress.com/2007/10/26/ 2007.10.31. 23:27:03
Nem hellovín van hanem Mindenszentek, halottak napja vagy éppen Reformáció.
Tessék a hazai(európai) termékek polcáról válogatni, az importárút kerüljük! ;)
Prophet 2007.10.31. 23:40:06
mamamalac 2007.10.31. 23:41:03
Ez az amerika ellenes szoveg nagyon vicces:-)...
Mi magyarok vagyunk, 1000eves hagyomany meg minden...Haggyatok ma, a felet nemtudjatok, csak emlegetitek!!
BlueBunny · http://bluebunny.freeblog.hu 2007.11.01. 00:09:14
Ez ugye tudományos tény?
jack torrance 2007.11.01. 00:11:06
Szóval ha már ennyire kevés vidám ünnepünk van akkor legalább azokba kéne vmi életet lehelni...
d 2007.11.01. 00:11:47
Fekete cuccban, boszorkánykalapban mászkáltak a kölkök és Gyurcsány takarodj-oztak. Ez visz mindent.
HEllo Wien! HEllo Ljubljana!
HEllo Belgrád! ez ilyen kedveskedő szomszédköszöntő.
amúgy tényleg egy fölösleges szar ünnep. Ennyi erővel a kínai hold újévet is megtarthatnánk, vagy valami fullos dél-amerikai indián rítust. Ez nem Amerika ellenesség, csak józan ész. Tájidegen, legalább olyan szar, mint a székelykapu Vas megyében.
Mirci 2007.11.01. 00:15:46
Szerintem az egyik előnye a kitáruló világnak pont az, hogy átvehetjük egymástól a jó vagy vidám szokásokat. Attól még senki nem lesz kevésbé magyar, hogy angol, amerikai, francia vagy japán ünnepet ül. Vagy keresztényt, zsidót, mohamedánt, buddhistát. Sokkal jobb lenne az országnak, ha többet játszanénk, örülnénk!
Prophet 2007.11.01. 00:15:55
Hagyunk, mehetsz. Talán te nem tudsz pár dolgot, jóbarát (pl hogy mit nem tudok). De nem baj, el van nézve.
Ty. 2007.11.01. 00:31:19
Norbika 2007.11.01. 00:31:41
G Zoli · http://twitter.com/garamiz 2007.11.01. 00:49:35
Mirci 2007.11.01. 00:55:17
Jó kis magyar szokás, nem kell kedveskedni, játszani, udvarolni, magyar nőnek legyen jó a tapló-style. NEM lesz jó!
Srácok, jobb, ha beleélitek magatokat, a csajok imádják a Valentin-napot :)
zpequino 2007.11.01. 01:03:37
húzzál vissza mosogatni
Mirci 2007.11.01. 01:16:41
Ty. 2007.11.01. 01:33:10
Mirci 2007.11.01. 01:42:28
Próbáld ki, egy szál virág, egy kedves sms, valami kis kedveskedés csodára képes :)))
Az ünnepek nem a pasik szivatására vannak, hanem a kapcsolatok ápolására, erősítésére. Túl sok a szürke hétköznap, kellenek az ünnepek!
jj 2007.11.01. 03:04:40
Téynleg amerikásodunk. De erről csak mi tehetünk szvsz. Már a mozik nagy részében is kifujjogják azokat a filmeket, ahol nincsenek akciójelenetek a huszadik percben, vagy altesti poénok, nem beszélve a színházba járási szokásokról, olvasottságról, tévénézési szokásokról. Nézzük a vezetési szokásokat! Vérre megy, a duda itt halált jelent (miakurvaanyádatcsinálsztegyökér?!), nem egy sima, múló vaffanculo!-t. Ez tudtommal még amerikában sincs így.. Most arra gondolok, hogy nem amerikásodunk, hanem valami egyéb, valami ameriko-balkán irányzatot kezdünk felvenni.
Reméljük, hogy jönnek majd újak, akik hídblokádokat szerveznek - ezzel mindent megoldva :)
Megyek vissza Erdélybe lakni, amint lehet, az az én hazám, azok az én honfitársaim, nem ez a hideg, gerinctelen, magát magyarként dicsőítő, helyesen írni nem tudó "nemzet"..
Tisztelet a kivételnek!
negatív macska 2007.11.01. 03:27:14
Azért.
Lehet kövezni.
Kétségtelen, hogy egyszerű haszonnyerési céllal tukmálták ránk, a Valentin-nappal együtt a kereskedők ünnepévé vált. De rögtön fujjkommerszszar-t, meg suttyóamcsik-at ordítani nem kéne.
A "Függetlenség napja-buli", na, AZ tájidegen. Azér' elvonatkoztathatnánk az usákos tinivígjátékoktól.
Shag_Beckur 2007.11.01. 03:42:28
"Az ünnepek nem a pasik szivatására vannak, hanem a kapcsolatok ápolására, erősítésére. Túl sok a szürke hétköznap, kellenek az ünnepek!"
Én azt vallom, hogy minden nap megpróbálom éreztetni a barátnőmmel, hogy szeretem. Nem egy nap kell szeretni, hanem minden nap.
Shag_Beckur 2007.11.01. 03:45:45
negatív macska 2007.11.01. 03:56:58
0xFFFF 2007.11.01. 03:58:35
negatív macska 2007.11.01. 03:58:48
Forrás: www.rezandras.hu/kultur_halloween.htm
negatív macska 2007.11.01. 04:00:32
hát az ilyen tahóknak nyilván csak szajha jut.
akgódom 2007.11.01. 04:06:56
Emlékezetem szerint akkor sem jutott eszünkbe rombolni, ha disznóöléskor bármiért is eltanácsolták a 'maszkába menőket' - már ha egyáltalán hazai szokást lehet emliteni.
ősirománszokás 2007.11.01. 05:38:58
wrasse 2007.11.01. 09:31:53
zt · http://zeldushka.freeblog.hu 2007.11.01. 09:57:58
sztem 100 év múlva már mi is vígan hellóvínezünk a kölkeinkkel majd:) ez a világ rendje.
meg aztán inkább ez tejdejen el, mint a rendes évi okt 23-i tüntetéssel egybekötött disztrójer party...:S
btw én megtartom ezt az október 31-i ünnepet, de kizárólag otthon és Samhain néven, mert gardneriánus wicca vagyok. és ennek semmi köze a töklámpáshoz meg a trick or treathez. a pogány ünnep sokkal bensőségesebb volt, mint ez az elkeresztényesedett jelmezes buli, bár a vidámsága miatt én a pártján állok:)
Farkas 2007.11.01. 10:39:01
L 2007.11.01. 10:44:45
2. Helloooviiin, ebben a kornyezetben, Mo-n marhasag, mint a Valentin nap, es nagyon boldog vagyok, hogy sok ember gondolja meg igy, pedig nalam nagyobb "antimagyar" keves van. A kov. lepes majd tenyleg az lesz, hogy a Mikulas karacsonykor becsuszik a kemenyen, a Jezuska helyett...b...meg
De, hogy ne csak kritizaljak. Nekik itt, ez a hagyomany, ugyanis ez sokkal regebbi dolog, mint Mindenszentek/Halottak napja, Regi Kelta dolog, ha jol tudom (bar majd valaki ugyis lehurrog). Masreszt meg tenyleg nem artana azert egy-ket vidam unnep a naptarba a sok bukott, es nagyreszt ertelmetlen forradalom(marc. 15), "fennkolt" allami es siros unnep melle-pedig nemcsak antimagyar vagyok (amig a "dolgok" nem valtoznak), de szuletett pesszimista is.
godiwa 2007.11.01. 10:54:59
A halottakkal kapcsolatos ritus valamilyen formában minden nép történetében megvan... hogy ne járjanak vissza és ne zaklassák az élőket... engesztelés, emlékezés.... ez a lényege....
Amúgy meg a kereszténység egy csomó ünnepet lenyúlt az általa pogánynak titulált népektől, és más néven integrálta a saját liturgiájába... Halottak Napja, Mindenszentek Ünnepe, Samhain.... egy és ugyanaz....csak a helyszín változik...
Amúgy meg ki ne szeretne Hölgyek/Urak a Halál képébe nevetni és táncolni az Ördöggel??!! Hm???:-))
Busójárásunkkor pl. ugyanúgy riogatjuk a rossz szellemeket... Nem ismerős?
MIrci 2007.11.01. 11:10:22
Shag_Beckur:
Képzeld el, ha minden nap Karácsony lenne - soha többé nem várnánk olyan izgalommal, nem igyekeznénk meglepetésekkel kedveskedni, fél év múlva a hátunk közepére sem kívánnánk. Az ünnep attól ünnep, hogy más, mint a többi nap. És igen, kell egy kapcsolatban időről időre ilyen "fényesebb" nap is.
Ty: Ha eddig csak szajhával találkoztál, magadnak köszönd!
Lord_Cica (törölt) 2007.11.01. 11:13:53
Skandallum!
troppauer 2007.11.01. 11:26:51
A magyar ünnepek egy jó része ilyen. Ha valakinek élete fő célja az állandó debil, idióta, bamba vigyorgás és rettegés az elmúlástól, az halloweenezzen ami a csövön kifér. Attól még érte is elfog jönni a kaszás. Halottak napján meg lehet barátkozni azzal a gondolattal, hogy az élet természetes része a vég, halloweenkor meg csak álvidámkodva elterelik a figyelmüket a halálról, a földbe dugják a fejüket. Biztos jobb nekik.
Más: Szerencsére az általam ismert legtöbb nő és lány nem annyira totál konzumidióta mint Mirci és magasról tesznek a valentin napra. Hülyének is néznének, ha beállítanék Bálint napon valami szarral. Amúgy a valentin napot köztudottan a virágárus lobbi hozta be az országba, nem "történelmileg" alakult úgy, hogy a gyökértelen kis plázatöltelékek átvették ezt az idegen szokást.
x · http://www.chill-out.freeblog.hu 2007.11.01. 11:52:58
zt · http://zeldushka.freeblog.hu 2007.11.01. 12:23:21
amúgy meg nem kell mindent túl komolyan venni, ezt a Halloweent is a usások ronották le konzumidióta szintre. régen (de már a keresztény időkben) az angolok tényleg a halál szemberöhögésére szánták. csak sajnos kicsiny népünkben sosem tengett túl az egészséges önirónia. a nagybritek ki tudják röhögni a saját hőseiket, történelmüket, királynőjüket stb (ld. Monty Python), ezzel szembe nálunk még az a kis vértelen honfoglalás-paródia is milyen botrányba fulladt (juj, a 7vezért meg a vérzivataros századokat így megcsúfolni, nahááát!:D).
ha mindenki tudna röhögni magán és egymáson, ahelyett, hogy felháborodna, talán kicsit alábbhagyna mind az usa majmolása, mind a vérmagyarkodás:) sztem erről kéne szóljon Halloween, hogy elfogadjuk: mindenki meghal, de szembenézünk vele, sőt nevetünk a tényen, mivel úgysem tudjuk megváltoztatni:)
wrasse 2007.11.01. 12:25:59
Réka · http://fika.blog.hu 2007.11.01. 12:52:04
negyvenakárhány hsz-ból egyetlen volt képes megemlíteni, hogy biza a karácsony, a húsvét és a többi nagy ünnep kellékei sem ősmagyar szittya találmányok... a karácsonyfa is beszivárgott valahogy, sőt a Télapó is. Erdélyi lévén mi sosem télapóztunk karácsonykor, nálunk angyal hozza a fát és az ajándékot... most akkor én renitens hülye vagyok? vagy azok hülyék, akik télapóznak...? vagy hogy van ez?
Tartsuk már tiszteletben egy kicsit, hogy más hogyan ünnepel. Ha a halloween életképes hagyomány és képes beleilleszkedni a magyar életmódba, bizonyára ugyanúgy meghonosodik, mint ahogyan a karácsonyfa/ajándékozás duó tette 150 évvel ezelőtt. Kár ez ellen hadonászni.
Hozzáteszem a halloween party a diszkókban még mindig sokkal lájtosabb, mint az, hogy bármelyik normál hétvégén 'sex show' van ezeken a helyeken (én értelmezésemben, bár még nem jártam ilyen műintézményben, két lepusztult csaj fake módon nyalogatja egymást), ez ellen senkinek nincs kifogása?
blogollo 2007.11.01. 13:48:21
az egészben az a zavaró h a piac ránk erőlteti. írták itt többen h hát a karácsonyfa meg h azt is átvettük. na igen, de azokban az időkben még nem volt tévé meg számológép vagy mifene, semmi ilyen ördögi masina. ott az emberek döntöttek úgy meg az idő h átveszik.
sőt tovább is lehet menni, a kereszténységet is csak úgy felvettük. végülis azt is ránk erőltették. állítólag nem volt más választás. az ünnepek meg a szokások olyanok, amik egy egész közösségre vonatkoznak. olyan nincs h én nem állítok fel karácsonyfát, mert az hülyeség. meg h én nem adok neked szülinapodra füstölőt. ez köt össze. ezek az ünnepek mindannyiunk fejében megvannak. de azt nem lehet h minden országban legyen helovín,csak mert abban van a biznisz. lehet h 100 év múlva teljesen természetes lesz és az utódainknak már nem lesz ilyen furcsa, de mit fognak írni az ünnep meghonosodásáról? hogy a globalizáció meg a teszkós akciósújság hatására elterjedt? nem hangzik vmi jól.
godiwa 2007.11.01. 13:59:06
A Carmina Burana nevű zenemű és a Canterbury Mesék se szólnak másról... pedig azok nem amerikaiak, hanem az egyetemes európai kultúra részei...
És ha már az ősmagyarság feltételezett és valószínű hiténél tartunk, sámánizmus volt nálunk és bizonyos fokú panteista - alias természeti erők, mint istenek - szemlélet.... a Samhain alapja ugyanez, csak kelta alapokon. (a druidák kelta sámánok voltak gyakorlatilag - összeköttetésben álltak a szellemek világával, ugyanúgy mint a mi táltosaink)
Abban viszont egyetértek, hogy a halloween, a holtak napja modern változata ha hagyjuk, akkor az üzletről szól.... Hát ne hagyjuk.
Ilyen egyszerű.
Amit meg zt mondott, azzal egyetértek... nálunk nem emelkedetség van az ünnepek körül,hanem dagályosság, cukormáz... a magyar társadalom olyan mértékben konformista, hogy az már a képmutatás kategóriájába tartozik. szvsz. És miért? Mert az emberek félnek szembenézni a múltjukkal, önmagukkal... a holtak napja ezért is nehéz... mert ha valakire gondolsz, akkor nem csak a szép emlékek jutnak eszedbe róla, hanem a vele kapcsolatos - immáron - pótolhatatlan mulasztásaid is. És nálunk ezt szolgál elfedni a készségesen be- és elfogadott hejehujahaj... nem arról szól tehát szerintem, hogy akár a halállal is dacolok egy másik emberért és visszaperelem tőle, mint Orfeusz tette.
Öregszem.... cinikus vagyok és megkeseredett.... és osztom az észt... legalább néha rádöbbenek... ez már fél gyógyulás..:-))
pityutanarur · http://pityutanarur.blog.hu 2007.11.01. 14:12:34
(pedig van magyar kult.)
Bolygón élünk, nem pedig valami magányos aszteroidán. Még szép, hogy folyik minden mindenhová. Az unalmas ünnepek eltűnnek, a fainok bejönnek. Nálunk a kereskedők révén. Ebben talán egyet érthetünk.
Én nem szeretném, ha nálunk is lenne ez a gyökér halovín. Ez a nap már foglalt.
Ugyanakkor javaslom a bolondok napjára 6 hónapra rá megünnepelendő "Ne búsulj Béla!" napot, mert Blue Bunnynak igaza van.
Réka · http://fika.blog.hu 2007.11.01. 14:19:40
a fejlődés mindig az aktuális terjeszkedési csatornákat veszi igénybe. Az jobban hangzik, hogy régen a híreket, újdonságokat az utazó árusok, cigányok stb. terjesztették? Romantikus ugyan, de miért jobb?
Annyit tehetsz, hogy szelektálsz. Mert a 21. században megteheted. És igenis van olyan, hogy 'én nem állítok karácsonyfát, mert hülyeség', töb embert is ismerek, akik (nem vallási okokból) nem állítanak, és mégis sikeres részei a társadalomnak.
Semmi ártalmasat nem látok abban, hogy a kölkök maskarába öltöznek Halloweenkor, netán kikerül egy töklámpás a kertkapuba. Ez egyáltalán nem zárja ki a - nálunk 'világítás'ként ismert - temetőjárást, csendes megemlékezést. Elfér a kettő egymás mellett. Csupán annyi kell hozzá, hogy ésszel szelektáljon az ember, azt, amit bevesz a gyomra. Amit nem, azt nem csinálja. De hőbörögni ellene akkor sem érdemes.
Amit sokkal elkeserítőbbnek tartok, ha már a piac kényszerítő erejéről beszélünk, az az ünnepekre 'vásárolandó' (legalábbis a hitelintézetek szerint) hatalmas ajándékdömping. A bankok ajánlatai karácsony előtt egyenesen döbbenetesek. 'Az ajándékot gondolja ki Ön, a többiről mi gondoskodunk!' és fel van sorolva a plazmatévétől kezdve autón át a floridai üdülésig minden - karácsonyi ajándék gyanánt!!! Na ez az igazi abszurdum, de ez már egy másik post úgyhogy abba is hagyom.
redmedve 2007.11.01. 14:35:51
Glicker 2007.11.01. 16:26:07
lisszike 2007.11.01. 16:56:17
1. a valentin nap-szkeptikusok végezhetnének egy kis kutatómunkát mondjuk "Bálint-nap mint ősi magyar ünnep" címmel;
2. akik azonosulni képesek a "minden nő szajha" típusú állításokkal, esetleg gondolkodjanak el a "zsák a foltját" ősi magyar mondáson!
lisszike 2007.11.01. 17:05:52
SzvSz akinek nem tetszik, az ne ünnepelje, de nem értem, miért bánt bárkit is az, ha a Józsi meg a Feri (bármilyen egyezőség a való élettel a véletlen műve) elmegy helovínpartizni?
Ezenkívül azért édesanyátok -remélem- szokott kapni tőletek legalább egy puszit Anyák napján. Én megelőgezem a bizalmat Nektek, hogy nem ezen az egy napon szeretitek őt.
Ja, és még valami:
november 1. Mindenszentek napja,
november 2. Halottak napja.
blogollo 2007.11.01. 17:31:08
minden nap van vminek a napja. föld napja, mellrák napja, gumicukrok világnapja, stb. azért mindegyiket mégsem lehet megünnepelni. azzal meg nagyon egyszerű lezárni az elmélkedéseket h mindenki azt csinál amit akar. vannak akik sodródnak az árral és azt mondják jólvan ez így oszt legyen akkor halloween, másoknak meg fura h van ez az idegen kifejezés azt eddig nem vót. érthető és valszeg azoknak lesz igazuk, akik azt mondták h legyen úgy ahogy lesz és majd megszokjuk, de a másikoknak ez akkor se tetszik.
sztem kezdeményezzünk inkább népszavazást az ügyben!
egyet ért-e ön azzal h házába gyermekek csengessenek be minden év október 31-én halloween alkalmából elkérni az ön összes csokoládé készletét?
vagy
egyet ért-e ön azzal h mindenki szabadon ünnepelhesse halloween-t október 31-én és a gyermekek jól lakjanak csokoládéval?
na kigyűjti az aláírásokat?
Ty. 2007.11.01. 18:15:00
Halottak napján (nov2) meg gyászolunk.
Ehhez semmi szükség amerikáner tökösdire.
muki 2007.11.01. 18:51:50
blogollo 2007.11.01. 19:48:04
A Tyne folyó déli partja 2007.11.01. 20:25:06
folytatom az angliai helyzetjelentést. én csak simán nem engedtem be a kölyköket (újséágban tanácsok arra,h. mit tegyél, ha nem akarod őket. kapcsold le a villanyt az előszobádban, meg az ajtó kröül. ja, konyha is ott van,és sötétben érek haza, szeretek világosban enni,és közlekedni a lakásban...).
amúgy nekem csak ma ragasztottak valami matricát a hajamba, szerencsére nem kenek össze semmit semmivel. de ahogy valaki írta, tényleg olyan zsarolás íze van. adjak nekik édességet,h. ne kenjék össze az ablakot? elég bunkóság.
aranyhaj.blogspot.com · http://aranyhaj.blogspot.com 2007.11.01. 21:33:37
Tettem fel új klipet/zenét, vannak új hasznos letöltés-linkek.
aranyhaj.blogspot.com
pityutanarur · http://pityutanarur.blog.hu 2007.11.01. 21:34:14
jj 2007.11.01. 22:25:30
Legalábbis gyerekkoromból valami ilyesmi rémlik, de az én kiszívott agyam nem valami megbízható :)
(UI. ami előző postomat illeti, nem akartam én fikázni ezt az országot, népet, nemzetet, hazát, csak sajnálom, hogy csak az orra hegyéig lát sok esetben, meg hogy ilyen hiú..)
"k" (törölt) 2007.11.01. 22:39:02
L 2007.11.02. 15:54:54
Réka · http://fika.blog.hu 2007.11.02. 20:05:08
Emlékszem a régi világításokra, nagyon nagy hangulatuk volt. Délután-estefelé ment mindenki, a temetőket elárasztották a hozzátartozók, fenyőkoszorú és viaszgyertya illata érződött mindenütt, néha az első hó is lehullt már... és kifelé mi, gyerekek, kaptunk egy-egy paírtölcsérnyi fprró, sült gesztenyét.
negatív macska 2007.11.03. 01:36:54
ugyan már, nálunk sokkal nagyobb szarban lévő államok lakosaiba jóval több életkedv szorult.
Ne mondd már nekem, hogy a gázszámla miatt torzul görcsbe az átlagember arca.
troppauer,
te meg hülye vagy. Nem a fogyasztói társadalom terméke az általad "bamba, idióta vigyorgásnak" titulált ünnep. Nincs semmi baj a mi halottaknapi szokásainkkal, szerintem nagyon szép és nemes, de amit te művelsz, az nem több elvakult fröcsögésnél.
A Tyne folyó déli partja 2007.11.04. 17:17:05
de van pár ötlet,h. mit csinálj,h. garantáltan ne kopogjanak be..